Ha pusztán a játékosok képességeit, tehetségét, elmúlt években elért eredményeit, klubjaik jól csengő neveit nézzük, akkor a spanyol válogatott vitathatatlanul a világ legerősebb csapata, és akkor az Eb-győzelem még szóba sem került. Na, mindez egy világbajnoki cím megnyerése szempontjából pont nem ér szart sem. Ez egy speciális versenysorozat, egy különleges hangulatú szorító, aminek az átellenes sarkában az a Németország várja a kezdő gongot éppen, akinek az értő kezei által eddig három szerencsétlen végezte az intenzív osztályon, és aki most arra készül, hogy Spanyolország fejének a péppé verésével karnyújtásnyira kerüljön a végső győzelemtől.

A labdát szent grálként őrizgető spanyol stílus ellen leginkább kétféle módon lehet sikerrel felvenni a harcot, az egyik a minden energiát a védekezésre fordító bunkerfoci, a másik a míves kontrajáték - aki látta a Barcelonát a Bajnokok Ligája elődöntőjében előbb elvérezni Milánóban, majd kegyetlenül szenvedni odahaza, az máris tökéletes példát tud hozni mindkét esetre, de a selección ellen is többnyire vagy az egyikkel, vagy a másikkal próbálkozott mindenki a világbajnokság során. Ha innen nézzük, akkor Németországnál kevésbé testhezálló ellenfelet sehogy sem kaphattak volna Xaviék, a fritzek legjobb tulajdonsága ugyanis, hogy bár adott esetben nagyon szeretik dédelgetni a labdát, valójában egyáltalán nem tartanak igényt az állandó birtoklására. Az angolokat és az argentinokat is ugyanazzal a torreádor-módszerrel csinálták ki: meglebegtették a vörös kendőt, a fejetlen rohamok elől elegánsan félretáncoltak, majd egy kis türelemjátékot követően visszakézből döfködték őket halálra. Az eleve kényelmetlen harcmodoron kívül annak minősége és precizitása a legaggasztóbb persze. Bár felesleges túlértékelni az egész vb-n vergődő Angliát, valamint Maradona taktikailag fogalmatlan, kaotikus Argentínáját, ezek az erődemonstrációk a számtalan nemzetközi klasszist felvonultató válogatottak ellen olyanannyira meggyőzőek voltak, hogy eddig joggal nevezhetjük Németországot a világbajnokság legjobb csapatának.

Remélhetőleg már Del Bosque-nek is elkezdett derengeni, hogy az eddigi kezdővel nem mehet tovább a buli. Torres rehabilitációjára majdnem ráment a vb, úgyhogy most jöhet el az a szent pillanat, amikor végre kikerül a csapatból, az ellenkezőjére inkább gondolni sem merek. A helyére nyilván érkezhet a Portugália ellen rendkívül hasznosan játszó Llorente, de történhetnek apróbb változtatások a szerkezetet illetően is, Fabregas, vagy az eddig többnyire csak a lábát lógató Silva számtalan különböző variáció kulcsa lehet. Az előzetes taktikai elemzések szerint Németország legsebezhetőbb pontja talán leginkább a pálya közepén található meg: a két szélső támadóval (Podolski, és valaki Müller helyett), a szabadon mozgó és alkotó Özil-lel, valamint az előretolt ékkel, Kloséval leginkább csak Khedira és a mélységből irányító, de eredetileg szélső Schweinsteiger marad középen a piszkos meló elvégzésére. Ez tökéletesen működhetett a rettenetesen vékony középpályával kiálló Argentína, vagy az állandóan Gerrard és Lampard megfelelő elhelyezésén töprengő Anglia ellen, Spanyolország azonban éppen a pályának ezen a részén a legerősebb. A Xabi Alonso, Busquets, és Xavi alkotta belső magot még tovább lehet vastagítani Fabregas-szal, és Iniesta elhelyezésének a kérdése is döntő fontossággal bírhat a létszámfölényes helyzetek kialakításában. Érdemes megjegyezni azt is, hogy Németország kevésbé veszélyes, ha nekik kell lassan és módszeresen építkezniük felállt védelemmel szemben, ami arra sarkallhatja Del Bosque-t, hogy csillapítsa a labda azonnali visszaszerzésére irányuló kísérletek hevességét. Hadd próbálja most az egyszer az ellenfél kigurigázni a spanyol középpályát és védősort, nem pedig fordítva.

 

A taktikai okfejtéseket azonban nálam szakavatottabb emberek is elvégezték, ez pedig mégiscsak egy szurkolói blog, úgyhogy inkább megpróbálok összeszedni 5 egyéb dolgot, ami a spanyol siker mellett szólhat (a nyomorult polipon, és azon kívül, hogy a mérkőzést vezető Kassai Viktor talán a blog titkos rajongója, következésképpen csakis a spanyoloknak fújhat):

1. Ha Joachim Löw úgy gondolja, hogy lesz változás a spanyol kezdőcsapatban, akkor ő is csak találgathat, míg Anglia és Argentína esetében például megengedhette magának azt a luxust, hogy biztosra megy. Ha a selección marad a jól megszokott szisztémánál, akkor sem kell automatikusan a fejünket fognunk: Del Bosque talán mindvégig egy ilyen téttel bíró, és egy ilyen szintű ellenféllel szemben lejátszandó mérkőzésre gyakorlatoztatta és készítette fel csapatát.

2. Az eddig parádézó, 5 meccsen 4 gólt és 3 gólpasszt jegyző Thomas Müller egy kamu sárgalap miatt kénytelen kihagyni az elődöntőt. Mindhárom gólfesztivált hozó német mérkőzésen vastagon benne volt a győzelemben a lendületes, magabiztos, és hatékony játékával. A helyén szerepet kaphat Kroos, vagy Marin, akik szintén tehetséges fiatalok, de nem rendelkeznek olyan mennyiségű éles tapasztalattal, mint a látványosan korán érő, máris kulcsszereplővé avanzsált Müller; a legvalószínűbb alternatíva pedig Trochowski, aki képes hasonló szintű mezőnyjátékra a jobb szélen, ám korántsem jelent akkora veszélyt a kapura.

3. Akadnak bizonyos lélektani körülmények, amik inkább a selección malmára hajthatják a vizet. Először is, most már szinte mindenki Németországot tartja a világbajnokság legnagyobb esélyesének, márpedig a favoritokra hagyományosan nagyobb mentális súly nehezedik. Ez egy érdekesen kifordított szituáció, mivel a spanyol csapatot többségében jóval tapasztaltabb, győzelmekben jártasabb játékosok alkotják, mégis valamivel felszabadultabban játszhatnak majd, mint a két parádés győzelemmel az elődöntőre már óriási elvárásokat dagasztó német csikócsapat. Másodszor is, történjék bármi, már most ez minden idők legeredményesebb és legjobb spanyol válogatottja, eddig áttörhetetlennek hitt történelmi gátak szakadtak át a Paraguay elleni győzelemmel, ez pedig sok terhet levehet Iniestáék válláról.

4. Az egyenes kieséses szakaszban eddig két olyan ellenféllel találta szemben magát a Nationalelf, akiknél kimondva vagy kimondatlanul, de rengeteg probléma akadt vagy a játékot, vagy a csapategységet, vagy egyszerre mindkettőt tekintve. A spanyol válogatott a teljesítménye alapján magabiztosnak és meggyőzőnek eddig éppenséggel nem nevezhető, de mind taktikailag, mind egyéb attribútumait figyelembe véve jóval érettebb csapat Argentínánál és Angliánál (és az ország neve sem A-val kezdődik és végződik, plusz számoljuk bele azt is, hogy AusztráliA, hoppá).

5. A 2 évvel ezelőtti Eb-dőntőben Spanyolország megverte Németországot, ami utóbbit külön motiválhatja a törlesztésre, előbbinek viszont még több erőt adhat, hogy egy olyan ellenféllel kell megbirkóznia, akit a legfontosabb pillanatban egyszer már legyőzött. A németek tehát kénytelenek az egyetlen olyan csapattal játszani a mezőnyben, amelyikkel szemben nem rendelkeznek semmiféle verhetetlenségi misztikummal, ami egyébként a végső győzelemre esélyes, fantasztikusan menetelő csapatok természetes velejárója.

+1. Ugye senki sem gondolja komolyan, hogy éppen ez a szerencsétlen, tacskóképű Klose fogja megdönteni minden idők legjobb csatárának a gólcsúcsát?

Ma este legfeljebb közkívánatra lesz élőblog, egyébként úgy döntöttem, hogy már csak babonából is maradjon el, hátha akkor parádés játékot láthatunk végre. A mérkőzéssel kapcsolatos kommentek nyugodtan jöhetnek ide.

A kezdőrúgás időpontja: 20:30.

Update: a spanyol kezdőcsapat: Casillas - Piqué - Puyol - Iniesta - Villa - Xavi - Capdevila - Alonso - Ramos - Busquets - Pedro

200 komment

Címkék: meccs knockout

A bejegyzés trackback címe:

https://seleccion.blog.hu/api/trackback/id/tr912134795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem én vagyok, hanem én 2010.07.07. 23:42:09

@1120:
Tevedsz, majd vasarnap dol el, es a spanyolok nyernek... :)

dvittore 2010.07.07. 23:42:55

A lényeget még nem írtam: baromi boldog vagyok!!!!

Már a négy közé jutáskor mondtam, hogy ha itt véget ér a tudomány én már akkor is elégedett leszek. Végre éremért megy az Armada, ami kijárt már 4 éve is, de leginkább a 8 éve kicsalt gárdának. Az akkori csapat érzésem szerint felvette a versenyt a későbbi győztes brazilokkal és olyan nagy kedvenceim játszottak benne, mint Raul és Morientes.

Máig emlékszem, hogy a diplomaosztómon kaptam az sms-t, hogy kiestek a spanyolok, elcsalták a meccset. Így utólag megszépült az emlék. :-)

rizla 2010.07.07. 23:43:20

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom: "bár a 8 közötti leggyengébb csapat megjegyzés bökdösi a csőrömet"

jó, dehát mit mondjak? amúgy az élő közvetítésben ezt írtam zárszónak többek között "paraguaynak nincs miért szégyenkeznie, jól játszottak", vagy valami ilyesmit. szóval BÉKE ÉS SZERETET.

Jimbo75 2010.07.07. 23:44:28

Gyönyörű meccs volt, ha a döntőben is így játszik a csapat akkor megvan a vb cím.
Fritzek mai játékát látva Én azon csodálkozom, hogy a csoportjukból hogyan tudtak továbbvergődni egyáltalán. Minden poszton, minden csapatrészben jobb volt a spanyol csapat, ha kicsit pontosabban céloznak a srácok akár 5-0 is lehetett volna. Auf wiedersehen fritzek, yeehaaaa:-))

rizla 2010.07.07. 23:45:26

@Androsz: szerintem is kiemelkedően kulturált volt a játék, és ez kassai érdeme is, bár sárga járt volna ramosnak is, boatengnek is, szóval nem tudom. a futballnak mindenképpen kedvez ez a játékvezetési stílus.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 23:49:13

@Jimbo75:
a foci orok igazsaga annyit jatszol amennyit az ellenfel enged
jo csapat az angol?
jo
kinek az ajkarata ervenyesult? a nemeteke
jo csapat az argentin?
jo
kinek az akarata ervenyesult ?
a nemeteke?
jo csapat a nemet?
jo
de a palyan a spanyolok akarata ervenyesult
nem tudtak mit kezdeni a spanyolokkal
az meg kulon vicc hogy ennek ellenere akar Ok is nyerhettek volna 1-0-ra a 14-2 helyzet arany ellenere

Nem én vagyok, hanem én 2010.07.07. 23:49:14

@hagyma:
Teeeeee, hat otthon nezted a meccset? En bezzeg lopva a munkaban... Nem szep dolog... :)

Sir Black The Brightest 2010.07.07. 23:50:54

@dvittore: Én is teljesen elégedett voltam, hogy végre a jól megérdemelt 4 közé kerültek, de ez volt az első olyan meccsük ahol nem ők voltak a favoritok hanem Németország a "nagy" focihatalom. Ezen a meccsen a srácok megmutatták, hogy VITATHATATLANUL ott a helyük a döntőben. Most elhessegethették végre a kétkedőket akik eddig azzal jöttek, hogy bírói segédlet, lesgól, stb... Akik fikázták a spanyolokat azok valszeg mind a germánoknak szurkoltak viszont ebbe a spanyol győzelembe nem lehet belekötni. Megrázták magukat és megmutatták...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 23:51:51

@rizla:
nem kell mindenert sargautan kapkodni
abbol az van hogy van aki 2 fault utan pirosat kap
egyszer szobeli
utana komoly szobeli
aztan sarga
szabalytalansag nelkul nincs foci
a kirivo eseteknel persze akar elsore mehet sarga sot akar a piros is
jol vezette

dvittore 2010.07.07. 23:52:05

@Jimbo75: Szerintem erre nincs szükség! Mármint a kárörömre.

Más. Egy jóbarátom nagy holland fan, volt kint a holland magyaron és hozott nekem VB lebonyolítást. Amint kialakultak a csoport végeredmények poénból beírtam a holland - spanyol döntőt. És tessék. :-)

Ugyanő nyilatkozott az Észak-Magyarország nevű újságnak. Érdemes megnézni a június 21-i szám 10. oldalán a 22 éve az Oranjé-ba "szerelmes" című cikket!

Akinek nincs rá lehetősége, annak idézném a cikk utolsó mondatát: "Remélem , a döntőt kedvenceim vívják, Viktor barátom spanyoljai ellen."

BEJÖTT!!! :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 23:53:42

@miklos.rabai:
ugy volt hogy melozok de csak holnap kell mennem
ez ilyen ceg
es vasarnap offos vagyok az tuti:)
szombaton melo, de nem hat meg a nemet uruguay

Nem én vagyok, hanem én 2010.07.07. 23:54:27

@FeroxX:
Kassai nagyon jol vezette a meccset. Vagy tenyleg akkora mazlista, hogy 4 konnyu meccsen biraskodhatott, vagy pedig tenyleg jo biro.
A dontot sajnos (ha nem csal az orrom) az angol Webb kapja majd, bar tudom, hogy erre meg nem volt pelda, de fujhatna Kassai is... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 23:57:42

@miklos.rabai:
szerintem a dontot nem europai biro kapja

rizla 2010.07.07. 23:58:57

@hagyma: kaphatja európai, mert mindkét csapat európai, TEHÁT nem merülhet fel ilyesmi probléma, hogy a saját kontinensének fúj.

dvittore 2010.07.07. 23:59:24

@miklos.rabai: esélytelen! Neki itt most lefőtt a kávé. Szerintem büszkék lehetünk rá.

A bronzmeccsen európai és dél-amerikai bíró nem fújhat.
Én is több helyről hallottam már, hogy Webbet a döntőre jegelik. Főleg így, hogy az Uruk nem jutottak be.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 23:59:56

@VodkadrinkerPíter:
hat azert a fogadoirodak hangyafaszanyival a spanyoloknak adtak kisebb oddsot
nem mondnam, hogy a nemetek voltak a favoritok
hasonlo eselyek
a meccs kepe alapjan egyertelmu gyozelem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.08. 00:01:05

@rizla:
persze hogy kaphatja/ ma is eyropai vezetett 2 europinak/
nincs kizaro ok
szerintem nem europai vezeti
meglatjuk

1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom 2010.07.08. 00:03:38

@rizla: parancs! értettem!!!:-DDD

viccen kívül:

az még azért beugrott így hirtelen, hogy a két "csere", Pedro és DSilva nagyot játszott ma, az öregnek el kellene gondolkodnia...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.08. 00:04:20

@rizla:
ja azert azzal vigyazzunk mi merulhet fel:)
ha magyar-angol donto lenne orulnel egy szlovak vagy roman bironak?:)
a hollandok orulnenek portugal bironak?
ha a nemetek jutnak be szoba johet angol biro?
igen
de a beke kedveert szerintem nem europai vezeti
ilyenek vagyunk
a biro tok korrekt de gyartjuk az osszesekuveselmeletet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.08. 00:06:42

emlekszem meg magyar bajnokira meg kupadontore is hoztak kulfoldrol birot
vicc
de ez van
nem figyeltem kulonosebben a birok mukodeset, de havan jol fujo del amerikai vagy azsiai, netan afrikai, akkor Ok vezetik

dvittore 2010.07.08. 00:09:09

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom: Pedrito feltette volna a koronát a játékára, ha a végén rúgat egy gólt Torressel.

Egyébként nagy esély van rá, hogy ismét kezdeni fog és Torres csereként jön be. Utóbbira nagyon haragszom, mert ha Villa 80 percen keresztül fel tudja szántani a pályát, akkor ezt elvárnám Torrestől is 10 percre. Ehelyett ő csak bóklászott elöl, nem támadta a védőket.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.08. 00:09:53

@rizla: Mondjuk talán úgy, hogy adható lett volna sárga, de nem biztos, hogy járt. Láttuk, hogy Kassai azért nem hagyta szó nélkül a dolgot, és valamiért ennyi is elég volt, mert én nem hiszem, hogy maguktól voltak ilyen megbékélő kedélyűek a fiúk egy VB-elődöntőn.

Szerintem is jó a focinak ez a stílus. Ha nem a Kassai vezette volna, akiért azért mégiscsak szorítottam kicsit, akkor ma semmi okom nem lett volna a bírót észrevenni. Ma ment a foci. Egészen szokatlan élvezet volt, becsszóra. Jöhet máskor is.

Egyébként velem ne akarja egyik játékos sem elhitetni, hogy a sörért tolakodva nem kap naponta olyan oldalbabökést vagy taszajtást, amilyentől a pályán azonnal megbetegszik. Ezek profik, az országuk legjobbja, nyilván nem ma kezdték a szakmát, és taposták meg már mindegyiket kölyökkorában is elégszer ahhoz, hogy már fel se vegye.

Rögbit kell nézni, komolyan. Ott sem szabad ám durváskodni, nehogy bárki is ezt higgye. De ha a védő odateszi magát, és ropognak a csontok, akkor senki nem idegeskedik, hiszen meccs van, tudtuk, hová jöttünk, ez nem balettóra, felkészült játékosok vagyunk, gyerünk játszani. Párját ritkító eset egy durva, szándékos szabálytalanság, rúgás, ütés. A bíró egyébként úgy zavarja ki a vétkest, mint a rossz gyereket, még hallhatjuk is, világszám. Ja, és a nézőtéren a két rivális csapat két szurkolója egy-egy literes (műanyag) pohár sör birtokában karol össze, és danol. Itthon ez momentán elképzelhetetlen, de jó látni, amikor focipályán is történik ilyen. Egészen elérzékenyültem... :-)))

Jimbo75 2010.07.08. 00:10:31

@hagyma:

Persze, nyerhettek volna, ahogy a svájciak is találtak egy gólt, de itt sztem esélyük sem volt a németeknek, végig csak vergődtek, úgy kb. a 60. perc tájékán hallottam először például Podolski nevét, addig nagyjából labdához sem ért...

dvittore 2010.07.08. 00:16:05

@Jimbo75: Kroosnak volt egy ziccere, de biztonsági lövést választott. Casi bravúrral védett.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.08. 00:16:08

@dvittore: Torres halálosan ígéretes srác volt régebben, de ezen a VB-n csak bolyong a pályán, mint zsidóban a fájdalom. A mai tizen-perce alatt egyetlen megmozdulása volt.

A dugasznak az a hosszú elfutása pedig, félpályányi üres mező közepén, aztán a végén csomót köt a saját lábára, hát... Hallottam, hogy a szomszéd házban valaki agyvérzést vagy szívrohamot, vagy egyszerr mindkettőt kapta tőle.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.08. 00:21:10

@Jimbo75:
a spanyolok sokkal jobbak voltak
de ha abbol a 2 helyzetbol egeyt belonek meg nyerhettek is volna
nagy igazsagtalansag lett volna de ez a foci
ha ketten visszuk egy vedore es a vedo rajtam, akkor bepasszolok, nem cselezek
es 2-0
jonapot

dvittore 2010.07.08. 00:22:16

@Androsz: Egyszer rezgett a léc, amikor Xabi rálegyintett Kassaira. Talán meg is lapozta, de lehet, hogy csak letolta, mint a pengős malacot.

A fetrengős megjegyzésre. Nekem többek között ezért is volt szimpatikus az USA csapata. Náluk azért még az NFL az "istenkirály" és ha ott lent marad valaki, akkor mindenki tudja, hogy baj van. Ez a mentalitás jellemző a rendes :-) focistáikra is...talán addig, amíg a sok Európából importált kiöregedett sztár el nem terjeszti a színészkedést. :-)

dvittore 2010.07.08. 00:27:18

@Androsz: Ja és mondtam ezt úgy, hogy néha focizgatok és azt Torres mezben teszem. Nem látom benne azt a tüzet, ami az EB-n jellemezte. A minap láttam a döntőben lőtt gólját. 10 méteren -1 -ből +1 métert csinált az amúgy nem lassú Lahm-mal szemben, olyan robbanékony volt.

Én is nagyot üvöltöttem. Még jó, hogy süket a szomszéd. :-)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.08. 00:30:00

@dvittore:
ez nagy igazsag
azt belsozni......
kapas vagy leveszem es lovom
igy jartak de a spanyolok sokkal jobbak voltak ma
/en inkabb a nemetek fele huztam a meccse lott, de a teny az teny/

FeroxX 2010.07.08. 00:40:53

szerintem Marchena volt a legjobb :))

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.08. 00:44:47

@dvittore: Így van, ez a tűz az, ami a fene tudja, miért, de most egy csomó hírességből hiányzott. Nagyon nagy csalódás, ettől valahogy felejthető lett ez a vébé.

Az NFL-ben tényleg nincs fetrengés. Először is azért, mert még a nagymamák is kiröhögnék az óriásokat, amint mutatnák a kis lábikat, hogy ott bibis lett. Másodszor pedig azért nem fetrengenek, mert teljesen fölösleges. Az óra úgyis áll, a tévé meg legfeljebb benyom addig egy-két reklámot. Így aztán tuti, hogy ha valaki nem pattan fel, annak baja van, és nem csekélység. A legprofibbak egy csomó reklámpénztől is elesnek, ha nem játszanak eleget, vagyis nem örülnek, ha mégis kénytelenek kiállni. Igaz, hogy ennek meg az a sajnálatos következménye van, hogy komolyabb sérüléssel is inkább játszanak, amíg meg nem nyomorodnak végleg.

Ha végre a fociban is bevezetnék, hogy sérülés, esetleg csere és tizenegyes idejére megállítják az órát, és ennek már semmi technikai akadálya nem lenne, akkor haszontalan lenne a sok magánszám. És végre eltűnne az a hülyeség, hogy minden félidő 46 perces alapból, és a 47. percben lőtt gólról senki nem tudhatja, hogy melyik félidőben esett. De a FIFA fafejűségét már megfigyelhettük.

dvittore 2010.07.08. 00:47:41

@Androsz: "FIFA fafejűségét"

Na ezt mondd ki pár sör után gyorsan 3x. :-)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.08. 01:03:59

@dvittore: Nekem is megtetszett. :-)) Reklámértékű versenyt lehetne hirdetni ennek a két szónak a mondogatására. A FIFA szponzorálásával, elhallgatva előlük, hogy mit is jelent. :-D

Venyigeszu_de_Lucerna 2010.07.08. 05:26:37

@dvittore: azért, ha jobban megnézed, azt is láthatod, hogy a vállánál fogva húzza vissza, úgy kerül elé.
Egyébként meg az én értékelésem:

Lássuk a lényeget: Szögezzük le: MINDKÉT csapat azt játszotta, amit eltervezett. A spanyolok (katalánok) a Barcelonából jól ismert, kizárólag a szurkolóiknak élvezetes, sokpasszos, labdatartós antifocit, amelynek a lényege, hogy inkább lenyeljük egészben a Jabulanit, mint hogy elveszítsük, csak tutira passzolunk, a legritkább esetben vállalkozunk kényszerítő (killer) passzra, inkább adjuk haza a labdát. Aztán, ha nyílik lehetőség, egy egyéni akcióval kerüljünk a védők mögé és rúgjunk gólt. Na, ez nem ment (hiszen a Barcától eltérően a spanyoloknak nincs extraklasszisuk), annak ellenére, hogy a nem barcás játékosok néha csak úgy középre vágták a labdát, amiből a legveszélyesebb szituációk kialakultak. A pályát össze kell nyomni, hogy a kis fürge emberkéink gyorsan vissza tudjanak támadni, hogy a nem túl acélos védősorunknak ne kelljen lendületből érkező ellennel találkozni. Ezt a taktikát maradéktalanul végrehajtották, csakúgy, mint az eddigi meccseken is. A Svájc elleni nem számít, a csoportmeccseknek teljesen más a lélektana és a taktikai fegyelme.
A németek: teljesen világos, hogy a világ legjobban labdát birtokló középpájájával nem itt kell felvenni a versenyt, hiszen ők ügyesebbek. Akkor mit lehet tenni? Amit Murinnyó tett az Interrel a Barca ellen. Sündisznó-védekezés, és a kevés lehetőséget megpróbálni kihasználni. No, ez sem ment. Miért? Nehéz eldönteni. Az elején látszot, hogy nem is akartak nagyon kinyílni, aztán meg nekem fáradtnak tűntek. Azért meg kell jegyezni, hogy a meccs egyetlen ziccere Kroos előtt nyílt, még 0-0-nál, de ő - ki tudja miért - nem merte vállalni a kockázatot, hogy teli rüszttel lőjön, Casillas meg nagyon jó kapus. No és a spanyolok rájuk nem jellemző módon (meg a németekre sem) egy szöglettel nyerték meg a meccset. Az már a kezdőrúgás előtt is nyilvánvaló volt, hogy aki az első gólt rúgja, majdnem biztosan nyer, ha ez a gól elég korán jön, akár még jó meccset is láthattunk volna. Sajnos nem így történt.

takaróléc 2010.07.08. 06:59:43

Pedro szerintem nem elönzőzte a nagy helyzetet a végén, hanem azért b@szta el, mert Torresszel akart gólt rúgatni. Én minden Barca-meccset emgnézek: ilyen labdákkal ő végigrohan a félpályán aztán bevágja. De most lelassított, hogy megvárja Torrest, és úgy képzelte, hogy az középre mozog egy helycserés kombóra. Torres viszont csak bambán sétált Erre megpróbált visszacselezni, hogy így egyedül maradt, és szerelték. Kapott egy kis rúgást is, de világos volt, hogy ezért nincs 11-es, pláne ennél a bírónál.

totelcamp 2010.07.08. 08:59:13

szép este volt. a nemeteknek maccsuk se volt, hogy egy kartyakifejezest is használjak
venyigeszu! mi a nagyobb antifoci, labdatartas abbol a celbol hogy rest talalj a pajzson vagy hogy csak ugy lesz ami lesz elorebaszod a labdat? szerintem az utobbi

takaróléc 2010.07.08. 09:37:59

Kicsit olyan a spanyol játék ezen a VBn, mintha valaki egy harapós kutyát akarna megdugni. Az élvezet végülis csekély, és nagyon kell vigyázni, le ne harapják a tökét. Az ügyességüket azért értékelni kell.

robot_ 2010.07.08. 09:47:44

gratulalok a spanyol focistáknak.

Player 1 2010.07.08. 10:24:39

Németország nem érdemelt most továbbjutást, ez van.Az egyetlen negatívum az volt spanyol részről, mikor a 92. percben cseréltek egy 2perceset.Nem szeretem ezt a stílust, de a pályán jobbak voltak a németeknél.Azért remélem a hollandok nyerik, végülis ők is majdnem németek. :)

dvittore 2010.07.08. 10:30:22

@Venyigeszu_de_Lucerna: átváltott a bal oldaláról a jobbra, ekkor valóban rátette a kezét a vállára. Amit egyébként valószínűleg meg sem érzett, mert nem igazán láttam reklamálni.

dvittore 2010.07.08. 10:33:24

@takaróléc: Egyértelműen elönzőzte. Ő is érezte, majdnem elsírta magát.

Hogy miért várta be Torrest nem tudom, talán nem merte elvállalni a lövést. Az első visszacsel zseniális volt és meg is volt az alkalom a passzra. Torres üresen állt középen. Igen állt, mert figyelt arra, hogy a labda mögött legyen, ne fusson lesre. Passzolni kellett volna.

Chiro2 2010.07.08. 10:55:13

@Venyigeszu_de_Lucerna: Furán hangzik, de ha Kassai megítéli a jogos 11-est németeknek (akiknek szurkoltam egyébiránt - most nem rémlik, hogy a 16-oson kívül indult-e a szabálytalanság, de hogy a 16-oson belül is belerúgott a bal vádlijába, az biztos, így a 11-es jogos lett volna), az a foci nagy igazságtalansága lett volna, mert a spanyolok érdemelték a győzelmet. Mindenesetre szerintem nagyobb sansszal veszik fel a versenyt a holland hentesekkel, mint a fiatal németek.

Jimbo75 2010.07.08. 11:32:08

@dvittore:

Ööö, ezt nem értem, hogy jön Podolskihoz, de mindegy:-))
Jah, ha azt nézzük, hogy kinek hány lövése volt, amit védeni is kellett, akkor tudod, hogy mennyi lett volna a vége? 8-2:))

hegyilany 2010.07.08. 11:33:46

@FeroxX: Bejött Kassai stílusa.
Nekem kifejezetten tetszett, hogy nem talajgyakorlatokkal és légiparádéval telt a meccs, hanem focival. Egy idő után a játékosok is rájöttek, hogy kár bábozni és játszottak, nem a hátukon fetrengtek.

Jimbo75 2010.07.08. 11:34:04

@hagyma: Jah, főleg úgy, hogy ha jól emléxem Torres Dani jött vele, ha rúgat vele egy gólt, akkor talán feloldódik egy picit.

Jimbo75 2010.07.08. 11:47:46

@Venyigeszu_de_Lucerna:

Vitatkoznék veled. Számomra és itt ezt még nyilván sokan így gondolják nem antifoci a sokpasszos játék, ahhoz ugyanis kreativitás kell, ami ezen a vb-n nem sok csapatban van meg...
Extraklasszis alatt nem tudom kit értesz, de ez a csapat pont tele van velük, Villa, Torres, Xavi, Alonso, Iniesta, Casillas, Ramos, Balázs Pali ők mind a posztjuk mesterei, méltán nevezhetőek klasszisnak.
Ziccerek tekintetében sem nagyon értelek, hiszen elég csak a Pedro-Torres féle kontrára gondolni és máris nem csak Kroos gyenge lövése marad meg az emberben ziccerként:) és végül sztem kifejezetten jó meccs volt, sok lövéssel, jó támadásokkal, izgalommal, kár, hogy nem volt partner ahhoz, hogy még jobb legyen.

freddynemkrueger 2010.07.08. 11:50:45

@Chiro2: Az összefoglalóban megnéztem (szakemberek is kikockázták), a tizenhatoson kívül volt amikor hozzáért a vádlijához, legfeljebb szabadrúgás lehetett volna.

Jimbo75 2010.07.08. 11:53:26

@Chiro2:

Nem volt jogos a német 11-s, Özil elcsúszott, tisztán látszik. A spanyol annál inkább az lett volna:)

freddynemkrueger 2010.07.08. 11:57:16

@Jimbo75: Kifelejtetted a felsorolásból Piquét, a német beíveléseknél szinte mindig ő hárított, csak ez nem olyan látványos. De arra ott volt az Inter ellen a visszavágón lőtt gólja, amit soha nem lehet feledni, tízből kilenc vérbeli csatár egyből rálövi és elszúrta volna. Ez az extraklasszis.

Jimbo75 2010.07.08. 12:02:05

@freddynemkrueger:

Najó, nem akartam leírni az egész csapatot, bár kétségtelenül egyszerűbb lett volna:-))

smartdrive 2010.07.08. 12:11:22

@rizla: jé, a fouls committed és a fouls suffered pont ugyanaz, csak megfordítva

freddynemkrueger 2010.07.08. 12:21:39

@smartdrive: A Possession-nél pedig ha összeadjuk a két számot pont száz jön ki:-)).

freddynemkrueger 2010.07.08. 12:26:33

@Jimbo75: Akkor írd azt, hogy Barca. (kukacos cét nem tudok írni:-))

smartdrive 2010.07.08. 12:28:16

@freddynemkrueger: igen, de az egy adatpár adja magát, a kettő meg redundáns

Oknyomozó 2010.07.08. 12:40:27

Joachim Takonyevő Löw és nemzetközi népi-együttese megmutatta mit tud.
A NSZK és NDK egyesülése után, nincs Németországban 23 német focista?!

Az Eurosporton Roger Milla (német drukker) azt mondta a meccs előtt, hogy a spanyolok technikásabbak, de a németek erősek és sokat futnak.
Erre szokták azt írni: A kutyám is tud sokat futni.

A gülüszemű törököt lehet hogy viszi a Barcelona.

A Michael Ballasztot kirúgta a Chelsea, Toressért meg Abramovics 50 millió fontot adna.

A németek legnagyobb nyereménye az volt ezen a VB-n, hogy akinek volt esze, mezt cserét a világsztárokkal, amit kitehet a falra és élete végéig töprenghet rajta, belőle miért nem lett jó focista.

Remélem Forlán és Suarez ad a pofájuknak még egyet szombaton.

Gondolkodtam kire hasonlít Robben. Két nap után beugrott, hogy a Justin Heninre (más nevén Herpeszes Dezsőke), csak haj nélkül.
Remélem a favágó Van Bommelt kiállítják fél óra után.

Most megyek, mert a Van Dolgom nevű holland úriemberrel lesz találkozóm.

Jimbo75 2010.07.08. 12:43:38

@Oknyomozó:

Ez ott van a szeren, owned:-)

Chiro2 2010.07.08. 12:46:31

@freddynemkrueger: Nem vagyok annyira penge a szabályokban. Szerintem belül IS belerúgott, most azt nem tudom, ilyenkor mondhatja-e a bíró, hogy a 16-oson belülit adja meg.

Chiro2 2010.07.08. 12:52:06

@Jimbo75: Bár kár ezen vacakolni, a hagyományos német mázli lett volna, ha megadja a bíró. A futball most igazságos játék volt.

primadonna 2010.07.08. 13:11:08

@stars7726: Nem csak hogy a honosított németek nem énekelték (nem tudták) a német himnuszt, hanem a baszkok és andalúzok nem is akarták énekelni a spanyol himnuszt. Azt a pár spanyolt pl. Iker Casillast vagy Sergio Ramost meg nem mutatták, szép nem?:-))

dvittore 2010.07.08. 13:45:32

@Jimbo75: Asszem azt a "németeknek esélyük sem volt" megjegyzésedre írtam. Azért esélyük volt, csak nem éltek vele.

Az is igaz, hogy a spanyoloknak jóval több ilyen lehetőségük volt.

dvittore 2010.07.08. 13:53:51

@primadonna: na akkor ide is leírom, hogy a spanyol himnusznak nincs hivatalos szövege, így nem is tudnának mit énekelni.

Az meg a tévések suttyósága volt, hogy nem készültek fel himnusz hosszúságára és bevágták a nézőket, meg a herceget meg a "pöcstudjamégkit", csak éppen a fél csapatra nem maradt idő. Elég nagy blama volt.

totelcamp 2010.07.08. 14:29:59

"A gól után felcserélődtek a szerepek. Teljesen kitámadtak a németek, Khedira helyére Gomez állt be, de a saját tizenhatosát teljesen lezáró spanyolok ellen nem tudtak igazi gólhelyzetet kialakítani, sőt Pedro hagyott ki abszolút ziccert. Xavi indításával teljesen egyedül mehetett kapura a félpályáról, de érthetetlen módon lelassított, cselezni próbált, a visszafutó védők pedig szerelni tudtak. Torres ziccerben volt, de nem kapta meg a labdát tőle, így nem lőhette be első gólját.

Néhány perccel később Villa mehetett kapura hasonló helyzetben, de ő sem jutott el a lövésig."
tudhatják a sportgézán hogy Torres Villa helyett ment be?

Jimbo75 2010.07.08. 14:47:36

@primadonna:

Nem hinném, hogy attól hazafi vki, hogy teli torokból harsogja a himnuszt...
Ha nekem valaha játszanák a himnuszt Én sem énekelném, max. belül.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.08. 14:51:06

@Androsz: "Igaz, hogy ennek meg az a sajnálatos következménye van, hogy komolyabb sérüléssel is inkább játszanak, amíg meg nem nyomorodnak végleg." - na igen, ezt az aprócska tényt mindig elfelejtik a Faragó Ricsik, akik erkölcsi példaként hozzák a focival szemben az NFL-t.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.08. 15:05:05

@primadonna: A spanyol himnusznak nincs is szövege!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.08. 15:20:21

@popp:

Vagyis van, de nem éneklik a francóista eredet miatt. Lehet mélázni azon, hogy elegánsabb-e így, vagy úgy lenne az, ahogy a németek csinálják, hogy a másik versszakát éneklik a "Deutschland, Deutschland über alles"-nek.

HAnonymus 2010.07.08. 15:42:36

Azt egyébként meg tudja magyarázni valaki hogy hogy lett 49-51 a labdabirtoklás, amikor szemre legalább 40-60-nak, ha nem 30-70-nek tűnt?

Jimbo75 2010.07.08. 16:07:09

@HAnonymus:

Ja, ezt Én is néztem, Én is kb. 30-70-nek tippeltem.

Player 1 2010.07.08. 16:17:26

@Oknyomozó: Istenemre mondom, most már legalább annyira szurkolok a hollandoknak, mint a németeknek. :)

Player 1 2010.07.08. 16:19:52

@dvittore: A németektől sokkal kevésbé látsz fetrengést és reklamálást, mint az átlag.''Rátette a kezét a vállára''Aha..De miért?

Player 1 2010.07.08. 16:24:05

@Chiro2: Komolyan mondod, hogy a jogos tizenegyes megítélése igazságtalanság lett volna.Egyébként lehet, hogy ez a spanyol csapat pont azt tudja a legjobban akadályozni, amit a németek akartak csinálni.Más csapat ellen lehet, hogy jobbak.Bár ez sokat nem számít, legyen Klose vagy Müller a gólkirály!:)

Player 1 2010.07.08. 16:27:04

@Jimbo75: sportgeza.hu/futball/2010/vb/cikkek/egy_szakportal_lehuzza_kassai_viktort/

Nem értem, mi értelme van elfogultnak lenni.A németek is beismerték az angol gólt,te meg magyar vagy, mégis abban leled legnagyobb örömödet, ha egy másik magyart megcáfolhatsz vagy kiröhöghetsz.

Player 1 2010.07.08. 16:30:49

@Jimbo75: Ennyi erővel a spanyol-svájci is jó volt.Bár ott én csak az eredménynek örültem.Nyerjen Hollandia, nehogymár Svájc mondhassa, hogy csak ők voltak jobbak a spanyoloknál.Bár eddig így volt.Megcáfolhatsz, hasztalan.

oszintenmondom 2010.07.08. 16:41:50

@Venyigeszu_de_Lucerna:

A meccs egyetlen ziccere Kroos-é volt. És a németek azt játszották amit elterveztek. Aha. Nem vagy te egy kicsit nagyon elfogult a németekkel szemben? "Nos", de.
Nem vagyok Barcelona rajongó, csak a Bajnokok Ligáját nézem, nemzeti bajnokságokat nem, mégis baromi élvezetes számomra a spanyolok játéka.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.07.08. 17:40:04

@Player 1: Az megvan, hogy ha a spanyolok nyerik a VB-t, akkor a Kiwik (Új Zéland) maradnak az egyetlen veretlen csapat a VB-n?
LOL

Camriana 2010.07.08. 17:58:12

@Venyigeszu_de_Lucerna:

Akik a spanyolok sokpasszos játékát nevezik antifocinak azok nem látják a fától az erdőt. Mégis mit kellett volna csinálniuk egy 10 emberrel védekező német válogatott ellen? Ívelgessék be a labdákat középre Villának a 2 méteres német védők gyűrűjébe?? Hogy aztán minél hamarabb és minél gyakrabban lekontrázhassák őket?? Nem hülyék! Naná, hogy inkább megpróbálják rövid passzokkal fölépíteni a támadásokat, keresni a rést a pajzson.. Nem ez az antifoci hanem az amit az ellenfél művel, de a sok "szakértő" tv elött ülő csak azt szűri le az egészből hogy a spanyolok ölik a játékot meg nem hagyják játszani a németeket..
Megfigyelhető volt a spanyolok eddigi meccsein, és tegnap is a németek ellen, hogy abban a pillanatban ahogy a spanyolok előnybe kerültek és ezáltal a németeknek is sürgőssé vált futballozni, támadásokat vezetni egyből nem volt szükség a sokpasszos játékra, hanem pár ügyes húzásból már ott is voltak az ellenfél kapuja elött...
Szóval idióta hiedelmekkel ellentétben nincsen unalomigpasszolgatós tili-toli egy meccsükön ha az ellenfél is hajlandó futballozni..

Spanyoloknak hatalmas gratula!!
Eddig a vb-n:
Spanyolország : Bunkerfoci 5:1

VIVA ESPANA!!!!

Jimbo75 2010.07.08. 19:09:29

@Player 1:

"A Marca is külön cikkben foglalkozik a játékvezetővel, amelyben szakmai segítséggel elsősorban a legvitatottabb jelenetet szedi szét. A sportlap szerint Özil és Ramos összecsapásánál semmiképpen nem járt büntető a németeknek, mert ha volt is szabálytalanság, az a büntetőterületen kívül kezdődött."

Ennyit talán akkor rólad...
Ha valaki megnézi akkor látja, hogy Özil simán elcsúszik, és még azt is a 16-oson kivül. Persze ha valaki fekete-piros-sárga szemüvegen keresztül nézi akkor az más

Jimbo75 2010.07.08. 19:11:27

@Player 1:

Jó is volt, kár, hogy Svájccal egy szinten vagytok, ők is ugyanolyan bunkerfocit nyomtak, mint ti. Elhiszem, hogy szar érzés lehet, ha nem tudtok felnőni a spanyol csapathoz és bunkerfocival próbálkozni, aztán rájönni, hogy még úgyis kikaptok:))

Jimbo75 2010.07.08. 19:16:22

@Bravia86: Előbb még Hajrá Uruguay, megérdemelnék a bronzot. Remélem elkenik a fritzeket.
Btw remélem Löw azért kimosta már azóta a pólóját. Ritka igénytelen egy ember lehet, fikát eszik kb. 1 milliárd ember előtt, egy hétig ugyanabban a pólóban nyomja, alsógatyát remélem 4-5 naponta azért váltott:-))

Chiro2 2010.07.09. 10:55:00

@Player 1: Nekem ezen a VB-n a németek a kedvenceim, de ezen a meccsen a spanyolok olyan focit mutattak be, hogy 11-es ide, 11-es oda, nekik dukált a győzelem. Nem tudom, mi gond volt a németekkel, de a védekezésük is katasztrófa volt, meg a támadásuk is. Valahogy Löw nem tudta levenni a vállukról a terhet, nem érezték, hogy maximálisan teljesítették a feladatukat, hogy U21-es létükre a négy közé jutottak a legnehezebb ágon. Mindegy, ez így van rendben, megbolondultam volna, ha a Köcsögválogatottól kapnak ki a döntőben.

_Colos · http://keseiversek.blog.hu 2010.07.09. 14:03:09

Nem tudom, vágjátok-e ezt a videót, szerintem haláli! A királyné bement gratulálni az öltözőbe:
www.youtube.com/watch?v=GtHBkhI0iFg

Player 1 2010.07.09. 15:46:32

@Jimbo75: Én benne vagyok a német keretben?Egyszerűen a németeknek szurkoltam.Ha egy német csapattaggal beszélnél, akkor megérteném, de nem tudom, te sem vagy dávidvíjjá, vagy mégis?

Player 1 2010.07.09. 15:49:32

@Jimbo75: Honnan tudod, hogy milyen szemüveg van rajtam?Le is veszem..ejj..

Player 1 2010.07.09. 15:51:58

@Jimbo75: Tipikus anti-német.Szlovákiának is drukkolnál, csak kapjanak ki a köcsög fritzek, ugye?:) Legalább divat-spanyoldrukker lennél, mert a vb előtt ők voltak a legesélyesebbek, de ez még rosszabb.

robot_ 2010.07.09. 17:06:14

@Player 1: :D jaja...ez jogos, de ez ugyse fogja megerteni.

"de ez még rosszabb." - ez bazmeg mindennél :)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.09. 19:27:49

@barcavideo: Na de mit keresett a spanyol öltözőben Kisteleki István? (0:58-nál).

Chiro2 2010.07.09. 20:25:59

Láttam egy jobb felvételt, tényleg a 16-os vonalán volt a fault, ráadásul szándékosnak sem nevezhető, úgyhogy se 11-es, se piros.

Chiro2 2010.07.09. 20:29:59

@barcavideo: szegény Puyol, áll egy szál f*szban, erre jön a királyné. Ennél kínosabb helyzetet Tarantino sem tudna kitalálni.

Jimbo75 2010.07.09. 20:40:33

@Player 1:

Hozzászólásaid alapján nem nehéz kitalálni milyen, csak végig kell olvasni őket....

Jimbo75 2010.07.09. 20:43:02

@Player 1:

Figyu, 25 éve szurkolok a Real-nak még Stielike, Camacho, Michel, Butra idejéből, úgyhogy ezzel a divatdrukker dologgal csúnyán befürödtél, de ez már csak így van veled, már nem is újdonság:-)))

Jimbo75 2010.07.09. 20:45:48

@Player 1:

Egyébként meg savanyú a szőlő, fritzek mennek a bronzért, (remélem Uruguay is elkenni a szájukat, hadd röhögjek még egyszer rajtuk) Spanyolország meg vb-döntőt játszik, ez a lényeg, a többi süket duma.

robot_ 2010.07.09. 22:50:09

@Jimbo75:
De örültek volna a spanyolok annak a bronznak, ööööö... megvan BÁRMIKOR EDDIG :)
Nem kell cukkolni a német szurkolokat.
Sok sikert a Spanyol labdarugoknak a dontoben, de nem a magyar kommentelo csinaljon mar ugy mintha a spanyol egy tradicionalisan nagy csapat lenne.
Szo sincs rola hogy ne lehetne szeretni oket akár tobb evtized ota,
de egyenlore : "Németország egyike a világ legsikeresebb válogatottjainak. Három alkalommal nyerték meg a világ- és az Európa-bajnokságot is. Emellett a világ egyik legkiegyensúlyozottabb válogatottja is, a három világ- és kontinensbajnoki cím mellett négyszer voltak vb ezüstérmesek, háromszor Eb ezüstérmesek, valamint három-három alkalommal szereztek bronzérmet mind a világbajnokságon, mind az Európa-bajnokságon."

Player 1 2010.07.10. 08:28:44

@Jimbo75: Nem mondtam, hogy divatdrukker vagy.Azt mondtam, hogy még az is jobb lenne az anti-németségednél. :)

Player 1 2010.07.10. 08:31:44

@Jimbo75: Igen, de ez szinte egy német U21-es válogatott-ra hasonlít.Müller 20 éves és gólkirály is lehet, Uruguaynak jóval többet lehet vágni, mint Hollandiának. :) Klose meg remélem bevág még kettőt.Meg Robben is.Hármat.

Player 1 2010.07.10. 08:36:31

@Jimbo75:

2002: VB ezüst
2006:VB bronz
2008:EB ezüst

Volt olyan válogatott, amelyik ilyen sikeres volt az utóbbi időben?
süti beállítások módosítása