Ha pusztán a játékosok képességeit, tehetségét, elmúlt években elért eredményeit, klubjaik jól csengő neveit nézzük, akkor a spanyol válogatott vitathatatlanul a világ legerősebb csapata, és akkor az Eb-győzelem még szóba sem került. Na, mindez egy világbajnoki cím megnyerése szempontjából pont nem ér szart sem. Ez egy speciális versenysorozat, egy különleges hangulatú szorító, aminek az átellenes sarkában az a Németország várja a kezdő gongot éppen, akinek az értő kezei által eddig három szerencsétlen végezte az intenzív osztályon, és aki most arra készül, hogy Spanyolország fejének a péppé verésével karnyújtásnyira kerüljön a végső győzelemtől.

A labdát szent grálként őrizgető spanyol stílus ellen leginkább kétféle módon lehet sikerrel felvenni a harcot, az egyik a minden energiát a védekezésre fordító bunkerfoci, a másik a míves kontrajáték - aki látta a Barcelonát a Bajnokok Ligája elődöntőjében előbb elvérezni Milánóban, majd kegyetlenül szenvedni odahaza, az máris tökéletes példát tud hozni mindkét esetre, de a selección ellen is többnyire vagy az egyikkel, vagy a másikkal próbálkozott mindenki a világbajnokság során. Ha innen nézzük, akkor Németországnál kevésbé testhezálló ellenfelet sehogy sem kaphattak volna Xaviék, a fritzek legjobb tulajdonsága ugyanis, hogy bár adott esetben nagyon szeretik dédelgetni a labdát, valójában egyáltalán nem tartanak igényt az állandó birtoklására. Az angolokat és az argentinokat is ugyanazzal a torreádor-módszerrel csinálták ki: meglebegtették a vörös kendőt, a fejetlen rohamok elől elegánsan félretáncoltak, majd egy kis türelemjátékot követően visszakézből döfködték őket halálra. Az eleve kényelmetlen harcmodoron kívül annak minősége és precizitása a legaggasztóbb persze. Bár felesleges túlértékelni az egész vb-n vergődő Angliát, valamint Maradona taktikailag fogalmatlan, kaotikus Argentínáját, ezek az erődemonstrációk a számtalan nemzetközi klasszist felvonultató válogatottak ellen olyanannyira meggyőzőek voltak, hogy eddig joggal nevezhetjük Németországot a világbajnokság legjobb csapatának.

Remélhetőleg már Del Bosque-nek is elkezdett derengeni, hogy az eddigi kezdővel nem mehet tovább a buli. Torres rehabilitációjára majdnem ráment a vb, úgyhogy most jöhet el az a szent pillanat, amikor végre kikerül a csapatból, az ellenkezőjére inkább gondolni sem merek. A helyére nyilván érkezhet a Portugália ellen rendkívül hasznosan játszó Llorente, de történhetnek apróbb változtatások a szerkezetet illetően is, Fabregas, vagy az eddig többnyire csak a lábát lógató Silva számtalan különböző variáció kulcsa lehet. Az előzetes taktikai elemzések szerint Németország legsebezhetőbb pontja talán leginkább a pálya közepén található meg: a két szélső támadóval (Podolski, és valaki Müller helyett), a szabadon mozgó és alkotó Özil-lel, valamint az előretolt ékkel, Kloséval leginkább csak Khedira és a mélységből irányító, de eredetileg szélső Schweinsteiger marad középen a piszkos meló elvégzésére. Ez tökéletesen működhetett a rettenetesen vékony középpályával kiálló Argentína, vagy az állandóan Gerrard és Lampard megfelelő elhelyezésén töprengő Anglia ellen, Spanyolország azonban éppen a pályának ezen a részén a legerősebb. A Xabi Alonso, Busquets, és Xavi alkotta belső magot még tovább lehet vastagítani Fabregas-szal, és Iniesta elhelyezésének a kérdése is döntő fontossággal bírhat a létszámfölényes helyzetek kialakításában. Érdemes megjegyezni azt is, hogy Németország kevésbé veszélyes, ha nekik kell lassan és módszeresen építkezniük felállt védelemmel szemben, ami arra sarkallhatja Del Bosque-t, hogy csillapítsa a labda azonnali visszaszerzésére irányuló kísérletek hevességét. Hadd próbálja most az egyszer az ellenfél kigurigázni a spanyol középpályát és védősort, nem pedig fordítva.

 

A taktikai okfejtéseket azonban nálam szakavatottabb emberek is elvégezték, ez pedig mégiscsak egy szurkolói blog, úgyhogy inkább megpróbálok összeszedni 5 egyéb dolgot, ami a spanyol siker mellett szólhat (a nyomorult polipon, és azon kívül, hogy a mérkőzést vezető Kassai Viktor talán a blog titkos rajongója, következésképpen csakis a spanyoloknak fújhat):

1. Ha Joachim Löw úgy gondolja, hogy lesz változás a spanyol kezdőcsapatban, akkor ő is csak találgathat, míg Anglia és Argentína esetében például megengedhette magának azt a luxust, hogy biztosra megy. Ha a selección marad a jól megszokott szisztémánál, akkor sem kell automatikusan a fejünket fognunk: Del Bosque talán mindvégig egy ilyen téttel bíró, és egy ilyen szintű ellenféllel szemben lejátszandó mérkőzésre gyakorlatoztatta és készítette fel csapatát.

2. Az eddig parádézó, 5 meccsen 4 gólt és 3 gólpasszt jegyző Thomas Müller egy kamu sárgalap miatt kénytelen kihagyni az elődöntőt. Mindhárom gólfesztivált hozó német mérkőzésen vastagon benne volt a győzelemben a lendületes, magabiztos, és hatékony játékával. A helyén szerepet kaphat Kroos, vagy Marin, akik szintén tehetséges fiatalok, de nem rendelkeznek olyan mennyiségű éles tapasztalattal, mint a látványosan korán érő, máris kulcsszereplővé avanzsált Müller; a legvalószínűbb alternatíva pedig Trochowski, aki képes hasonló szintű mezőnyjátékra a jobb szélen, ám korántsem jelent akkora veszélyt a kapura.

3. Akadnak bizonyos lélektani körülmények, amik inkább a selección malmára hajthatják a vizet. Először is, most már szinte mindenki Németországot tartja a világbajnokság legnagyobb esélyesének, márpedig a favoritokra hagyományosan nagyobb mentális súly nehezedik. Ez egy érdekesen kifordított szituáció, mivel a spanyol csapatot többségében jóval tapasztaltabb, győzelmekben jártasabb játékosok alkotják, mégis valamivel felszabadultabban játszhatnak majd, mint a két parádés győzelemmel az elődöntőre már óriási elvárásokat dagasztó német csikócsapat. Másodszor is, történjék bármi, már most ez minden idők legeredményesebb és legjobb spanyol válogatottja, eddig áttörhetetlennek hitt történelmi gátak szakadtak át a Paraguay elleni győzelemmel, ez pedig sok terhet levehet Iniestáék válláról.

4. Az egyenes kieséses szakaszban eddig két olyan ellenféllel találta szemben magát a Nationalelf, akiknél kimondva vagy kimondatlanul, de rengeteg probléma akadt vagy a játékot, vagy a csapategységet, vagy egyszerre mindkettőt tekintve. A spanyol válogatott a teljesítménye alapján magabiztosnak és meggyőzőnek eddig éppenséggel nem nevezhető, de mind taktikailag, mind egyéb attribútumait figyelembe véve jóval érettebb csapat Argentínánál és Angliánál (és az ország neve sem A-val kezdődik és végződik, plusz számoljuk bele azt is, hogy AusztráliA, hoppá).

5. A 2 évvel ezelőtti Eb-dőntőben Spanyolország megverte Németországot, ami utóbbit külön motiválhatja a törlesztésre, előbbinek viszont még több erőt adhat, hogy egy olyan ellenféllel kell megbirkóznia, akit a legfontosabb pillanatban egyszer már legyőzött. A németek tehát kénytelenek az egyetlen olyan csapattal játszani a mezőnyben, amelyikkel szemben nem rendelkeznek semmiféle verhetetlenségi misztikummal, ami egyébként a végső győzelemre esélyes, fantasztikusan menetelő csapatok természetes velejárója.

+1. Ugye senki sem gondolja komolyan, hogy éppen ez a szerencsétlen, tacskóképű Klose fogja megdönteni minden idők legjobb csatárának a gólcsúcsát?

Ma este legfeljebb közkívánatra lesz élőblog, egyébként úgy döntöttem, hogy már csak babonából is maradjon el, hátha akkor parádés játékot láthatunk végre. A mérkőzéssel kapcsolatos kommentek nyugodtan jöhetnek ide.

A kezdőrúgás időpontja: 20:30.

Update: a spanyol kezdőcsapat: Casillas - Piqué - Puyol - Iniesta - Villa - Xavi - Capdevila - Alonso - Ramos - Busquets - Pedro

200 komment

Címkék: meccs knockout

A bejegyzés trackback címe:

https://seleccion.blog.hu/api/trackback/id/tr752134795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Black The Brightest 2010.07.07. 19:29:17

Szerintem se kell élőblog hisz valszeg javarészt mindenki a meccset nézi. Elég majd utána örömködni vagy búslakodni...

u.i.: az a Hitleres kép talán kicsit erős...

Viva Espana!

rizla 2010.07.07. 19:50:14

@VodkadrinkerPíter: cseréltem a képet, szerintem vicces, de tényleg nem kell a balhé meg a félreértés.

grasslover 2010.07.07. 19:51:38

Torres helyett Pedro, eddig oké. Cesc csak a padon, reméljük Xabi jó napot fog ki, ha ma nyernek a spanyolok meglesz a vb cím úgy érzem :)

grasslover 2010.07.07. 19:57:31

ja és könyörgöm Klose ne rúgjon több gólt, szerintem a németeknek is elég ciki hogy egy Gerd Müllert előzött meg, ha megelőzi Ronaldot (az igazit, az egyetlent) akkor terrortámadást szervezek az összes német határt átlépő lengyel ellen...

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.07.07. 20:01:37

Kedves kommentelők!

Képzeljétek, egy göde képes volt összekeverni Lukas és Boris Podolskyt! Ekkora egy marhát! Ti mit gondoltok erről?
Üdv,
ifj. Farkas Gyula

gibson 2010.07.07. 20:21:03

Nem is baj, hogy nincs élőblog, az elődöntőket és a döntőt szerintem már a legtöbben - engem is beleértve - nem otthon, egyedül nézzük, úgyhogy jóval keveseb ember követné figyelemmel szerintem.
A parádés játékra van esély, Torres helyett Pedro kezd!
Ha a németek nyernek, nem nézem meg a döntőt.
Hajrá spanyolok, hajrá Kassai!

Hefe 2010.07.07. 20:21:36

"az a Németország várja a kezdő gongot éppen, akinek az értő kezei által eddig három szerencsétlen végezte az intenzív osztályon,"
Ez volt a honap dumaja, eskuszom. :-)))

Chicagoi 2010.07.07. 20:24:56

Jó meccs lesz, hosszabbításban nyernek a spanyolok.

Torres gólt lő?! :)

rizla 2010.07.07. 20:41:31

egri már kezdi "ez nem volt les"

Enrique 2010.07.07. 21:08:39

ez az egri látványosan spanyol ellenes...

Sir Black The Brightest 2010.07.07. 21:18:29

ez a Boateng kicsit durván szabálytalankodik. 1 sárga már minimum kijárna neki... Pedro nagyon lelkes.

Enrique 2010.07.07. 21:18:57

de legalábbis súrolta a fújás határát...
én megköszöntem Viktor sípmesterünknek, Ramos meg elgondolkodik remélem.

rizla 2010.07.07. 21:22:09

@Enrique: az eddigiek alapján ezt következetesen tizinek kellett volna fújni, az az igazság.

Chiro2 2010.07.07. 21:22:41

@Enrique: Egyértelmű tizenegyes volt. Hátulról vádlin rúgta. Még az sem biztos, hogy Özil esni akart.

gibson 2010.07.07. 21:22:53

Mocskos friccek, bármennyire is fogadkoztak a meccs előtt, csak beálltak védekezni..

jo.e 2010.07.07. 21:24:54

Na most akkor így jobb lett, hogy Torres nincs? Én nem látom azt a haj de nagy javulást. Nem rossz Pedro, de ezért sztem nem érte meg. Torres olyan lett volna, mint az a bizonyos pisztoly a színpadon...
Na mind1, majd cserként vág 1et ! :)

rasszista szalonna 2010.07.07. 21:29:02

Hahaha! Ez Óriási! Thomas Müller hasonlít a U boot film tengeralattjáró parancsnokára. csak fiatalabb kiadás. www.imdb.com/media/rm4120348672/tt0082096 Echte német ábrázat.
Pár év és ő lesz a legnagyobb sztár az n. elf-ben. Nagyon tehetséges, szurkolok neki!

rizla 2010.07.07. 21:44:54

be kell lőni már a kurva életbe, hihetetlen.

Enrique 2010.07.07. 21:50:42

eddig nagyon magabiztos a seleccion, messze a jobbik csapat, nagyon örülnék, ha valaki kihasználná végre, hogy ma nagyon is verhetők a németek.

rasszista szalonna 2010.07.07. 21:54:05

ma nem megy a németeknek. izzadnak csak a pályán, pedig messze nem mozognak annyit ami indokolná. Bezzeg csapat nekem itt és most paraguay. Hogy mennyit rohantak és hogy fogták az embert! hihetetlen meccs volt.

rasszista szalonna 2010.07.07. 22:02:02

most vagy 1:1, vagy 2:0 lesz.

Enrique 2010.07.07. 22:05:04

Karesz hogy betette, újabb Barcás gól! :D:D:D

rasszista szalonna 2010.07.07. 22:05:35

nagyobb feje van mint a labda így könnyű...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 22:07:12

hat en nem tudtam, hogy a spanyolok ilyen jol is tudnak jatszani
es nem csak elore

rasszista szalonna 2010.07.07. 22:12:18

@hagyma: jól játszanak, de a németek miért nem?!

rizla 2010.07.07. 22:14:21

@rasszista szalonna: első felével meg is válaszoltad a másodikat

rasszista szalonna 2010.07.07. 22:15:11

@rizla: áááá ne is mondd! idegbeteg vagyok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 22:15:40

@rasszista szalonna:
mert nem haggyak oket
teljes foleny a kozeppalyan
minden nemet korul 3 spanyol
nagyon megneznem a labdabirtoklast, meg milyen aranyban volt melyi terfelen a a labda
nemcsak szetfocizzak de szet is futjak oket
ami ritka

rasszista szalonna 2010.07.07. 22:16:50

hiányzik egy igazi karmester a németeknél. Valszeg Müller?

rasszista szalonna 2010.07.07. 22:18:03

@hagyma: tanultak a paráktól. de inkább csak utólag a videókből. :)

Enrique 2010.07.07. 22:19:43

És Paul, a polip ismét jól választott. Ennyi.

rizla 2010.07.07. 22:20:05

jaj vikikém de csalódott a hangod

:DDDDDDDDDDD
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Zölderdő Béla 2010.07.07. 22:21:05

Úgy látszik, a szenzációsnak kikiáltott németeknél, amint egy komoly csapattal találkoztak szembe (ez itt nem az angol viccválogatott, vagy a viccedzővel sújtott argentin csapat), mindjárt elfogyott a lendület...
vö. egy csapat a játékát csak akkor tudja játszani, ha hagyják, ugye.
A döntőben Hollandia ellen azonban nem lehet 1:0-ban bízni, nem szabad elhülyéskedni az első gól után jövő helyzeteket, azokat be kell rúgni.

rasszista szalonna 2010.07.07. 22:21:36

gratula a spanyoloknak, megérdemelték...Jobban örültem volna a fordított eredménynek. 4 év múlva biztos a nyerés!
Mi még visszatérünk!

David_K 2010.07.07. 22:21:52

HÁHÁ! Király! Puyol for president, a meccs embere :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 22:22:29

@rasszista szalonna:
meg 3-4 ev hianyzik
2 helyzetuk volt egesz meccsen
nem vedekezo taaktikajuk volt de nem tudtak atmenni a felpalyan
jo meccs lesz vasarnap
a szimpatiam most mar a spanyoloke
ez nagyon nagy foci volt
4-est s rughattak volna
ez borzaszto nagy foleny volt

David_K 2010.07.07. 22:23:44

Vitya majdnem elsírta magát... :D

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2010.07.07. 22:25:04

Gratula a spanyoloknak, a németek ma messze a tudásuk alatt játszottak, megédemelten kaptak ki sajnos.

Sierpe (törölt) 2010.07.07. 22:26:01

olléollé :D

azért Pedro amit elszerencsétlenkedett az nem volt semmi Torres is ott volt tök üresen, lőhetett is volna, szerencséje, hogy egyébként jól játszott

rasszista szalonna 2010.07.07. 22:26:16

@hagyma: igen sajnos igazad van, nem értem mi történt. nem így kellett volna történnie. Nem ezt vártam, csalódott vagyok. Most kikapcs. 4 év múlva jövök. :/

gibson 2010.07.07. 22:28:08

Viiivááá eszpánnnyáááá, nánánááánánánnánnáááá!!!!!!!!!!!
De nagy! :D

2010.07.07. 22:28:25

Németországban főtt polip lesz a nemzeti vacsora fogás.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 22:32:33

@keeroy:
az ketsegtelen kozulunk a polip tudja a tutit
pedig meg magnestablaja sincs

Sir Black The Brightest 2010.07.07. 22:35:20

Viva! Megérdemelt győzelem! :) Pedro annál a hatalmas indításnál olyan önző volt... Meg úgy a meccsen általában végig kicsit túl sokat cselezett, de az a hatalmas helyzet volt a leglátványosabb hibája... Na de most inkább örömködjünk! :)

stars7726 2010.07.07. 22:37:02

na most direkt figyeltem.,a német válogatott honosított tagjai,nem énekelték a himnuszt.ezt mivel lehet megmagyarázni.?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 22:38:26

@VodkadrinkerPíter:
egesz pontosan a biztos gyozelemtol fosztotta meg a csapatot
egy 3 meteres passz es gol
ha a nemetek egyenlitenek keresztre feszitik
/mondjuk erre eselyuk sem volt/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 22:39:39

@stars7726:
pl nem tudjak a szoveget
be kell valljam en is pontosabban tudom a magyart mint az amerikait
sorry

elzee 2010.07.07. 22:43:03

a második félidő egész jó volt... a spanyolokban volt még legalább 3 gól. :)

readya 2010.07.07. 22:43:06

Bumm :) Az Armada tarolt. Királyság van.

stars7726 2010.07.07. 22:43:33

nem sorry.tudni kell.ha nem tudja legalább csináljon úgy,mintha tudná.gondolom nagyon bonyolult lehet megtanulni.és ezek a játékosok már ott születtek,nem először éneklik el.

Sir Black The Brightest 2010.07.07. 22:43:52

@hagyma: csapatok jelentős része nem énekli a himnuszukat amúgy megfigyeltem... Angolok (kivéve Rooney) és USA midnig énekel.

1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom 2010.07.07. 22:43:55

@rasszista szalonna: éppen írni akartam rizlának, hogy annyi albirroja-szidás után letérdelhetne egy kicsit szopkodni Martino mestert, mert ezt a meccset paraguay taktikával nyerte meg a seleccion:)

1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom 2010.07.07. 22:45:11

@hagyma: honnan tudod, lehet csak eldugta az akvárium végében:-DDD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 22:47:05

@stars7726:
az elobb meg honositottrol beszeltel nem ott szuletettekrol
en majdnem 40-ven voltam mikor kijottem es nem az volt az elso dolgom hogy megtanuljam
sot a masodik se
ha ott szulettek, illik tudni, mert tanitjak is
amugy sokan nem eneklik
en sem eneklem sem a magyart sem az amerikait
a szivem enekli belul
mind a kettot
nade ez mellekszal
nem hiszem, hogy azert fociztak le a spanyolok a nemeteket mert par jatekos nem enekelte a himnuszt

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 22:48:17

mondjuk arjottem arra akarsz kilukadni
nincs meg bennuk a hazafisag stb
baromsag
mindenki nyerni akar

David_K 2010.07.07. 22:48:28

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom: hogyne. Miért jó berakni képnek egy ekkora orbitális ribancot? "Nem nyertünk, de akkor is vetkőzöm, az emberek megérdemlik, hogy lássanak meztelenül".

rizla 2010.07.07. 22:49:14

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom: "annyi albirroja-szidás után"

miről beszélsz te nyomorult? idézd, hol szidtam paraguayt. de gyorsan ám.

"ezt a meccset paraguay taktikával nyerte meg a seleccion:)"

nem érthet mindenki a futballhoz, de nem is kell mindenkinek pofáznia róla.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 22:50:00

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom:
ez viszont abszolute nem lehetetlen
megette a spanyolok kagylojat majd elmagyarazta puyolnak hogy centerhalf letere menjen fel szogletnel es 16 meterrol indulva lenduletbol fejeljen
ez nem tortenhetett maskeppen

grasslover 2010.07.07. 22:52:29

Egyrészt a németek elkúrták, nincs rá jobb szó. Az olaszoknak meg az angoloknak is "bejött" ez a taktika, sikeresen tönkretették az eddig bevált játékukat. Pedro jól tolta, a végén akár a talajra is foghatnánk az elbaszott ziccert, ő nagyon nem arról híres hogy eltöketlenkedi ilyenkor, na majd a döntőben. Sápadt arc is felébredt, Xabinak ültek a keresztlabdái. A németek meg láthatóan meglepődtek, mikor kiderült számukra hogy mégse ők a legtechnikásabbak széles e világon. Ja és Vityának egy százas zsepit küldjön valaki pls

rizla 2010.07.07. 22:52:43

Németország - Spanyolország

5 Shots 13
2 Shots on goal 5
0 Goals Scored 1
9 Fouls Committed 7
7 Fouls Suffered 9
6 Corner kicks 7
6 Free kicks Shots (scored) 7
37 Actual playing time 39
49% Possession (%) 51%

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 22:53:43

@rizla:
en nem tudom, hogy jon ide paraguay
ilyen erosen kontrollalt kozeppalyat, biztos vedelmet es attraktiv tamadojatekot, rengeteg futast meg nem lattam a VB-n
az egesz meccs spanyol kontroll alatt volt
az mas kerdes elszorakoztak meg par helyzetet
Mary is azt kerdezte/ amerikai focit ismeri/ miert mindig a spanyoloknal van a labda
mondtam neki menj ki a konyhaba es melegiccse ebedet ne itt kerdezoskodjel hulyeseget

1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom 2010.07.07. 22:54:31

@rizla: most nemtom mi bajod? látod a szmájlit a végén?

nyomorult meg a nénikéd!

arrogáns pöcs vagy öcsém:(

dvittore 2010.07.07. 22:55:15

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom: Te miről beszélsz? Nem láttál még spanyol meccset? Akkor mondom a jellemzőit:

1. LABDABIRTOKLÁS: sok apró passz, az ellenfél védekezésétől függően félpálya környékén, vagy akár a tizenhatos körül.

Cél: lövőhelyzet kialakítása, de még inkább a védelem kigurigázása oly módon, hogy a góllövőnek ne kelljen 2-5 méternél messzebbről az üres kapuba helyezni a labdát.

Eredmény: sokszor sikerül, néha a szurkolókat kergetik őrületbe, mert a jónál is jobb helyzetet akarnak.

2. LABDASZERZÉS: elvesztett labda azonnali visszaszerzése, lehetőleg még az első passz előtt. Labdakihozatal megakadályozása.

Cél: az ellenfél csatárai ne vigyék Puyol közelébe a labdát, mert abból baj lesz - ez egyszer ma is megtörtént. :-)

Eredmény: visszakerül hozzájuk labda, ugrás az 1. pontra.

Ebből Paraguay max a 2. pontot valósította meg, aztán előrevágták labdát, majd lesz valami alapon.

Larissát én is csókoltatom. :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 22:56:24

@rizla:
csak ha a nemeteknel volt a labda az 70 %-ban a sajat terfelukon volt
csak a kapus 4-szer rugta taccsra mert nem tudott vele mit kezdeni

rizla 2010.07.07. 22:56:51

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom: tehát hol is szidtam paraguayt? még mindig várom az idézeteket.

1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom 2010.07.07. 22:59:12

@dvittore: pont erre a második pontra, az egészpályás letámadásra gondoltam! de ezt rizla úgy sem érti, mert most valahol félúton van valahol a jupiter és az uránusz között!

valamelyest érthető, csak egy ilyen meccs alapján nem kellene magas lóról beszélnie.

egyébként egyértelműen a seleccion volt jobb ma, gratula meg minden, csak...

1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom 2010.07.07. 23:00:28

@rizla: jó, a szidás rossz szó volt, inkább a lehúzni illett volna!

mindegyis...

FeroxX 2010.07.07. 23:00:50

:)) ! végre ! 10 év szurkolás után a Spanyol válogatott ott van ahová mindig is kellett volna tartoznia, a futball világ tetején, de ebben az aljas csíkszemű koreai-ak meg kopasz Zidan-ok megakadályozták! ÉLJEN Del Bosque a legnagyobb edző evör! ÉLJEN a csapategység, a profizmus és a sexy grund öröm foci jellegű spanyol foci!

amúgy meg gondoltam, hogy ilyen lesz a meccs :)) EB döntő replay xD (általános spanyol fölény, és egy védelmi hiba, klasszis megoldás dönti csak el a meccset)

elzee 2010.07.07. 23:01:02

számomra a meccs embere Piqué volt... mind védekezésben, mind támadásban.

Frank99 2010.07.07. 23:02:06

11. rongyot ért a spanyol fölény nekem a BWIN-en....

nem rossz csapat az a német, sőt!

de közel sincs a spanyolhoz.

holnap majd integetek a német zászlós, német visszapillantó-gatyás autósoknak....

rizla 2010.07.07. 23:02:07

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom: lehúzni? hol vannak az idézetek? továbbra is várom türelemmel.

greycup 2010.07.07. 23:02:16

Jó csapat a német, csak ma nem nagyon tudták megmutatni, mert alig volt náluk a labda.

grasslover 2010.07.07. 23:03:52

Eléggé csődtömeg volt a nationalelf ma. A kp-n kijött az emberfölény, pedig a disznópásztor és khedira jól tolta, de kevesek voltak. Özil keveset mozgott, Podolski meg Klose szánnivaló volt, ha egy 10 éves kissrác kéri a papit hogy meséljen a vb történelem legjobb góllövőiről, akkor a lengyelnémetszaltósról mit mond? "hát fiam, lőtt a világklasszis szaudi válogatottnak hármat, costa ricának is lőtt...és jól tud szaltózni"- tragédia lenne ha lőne egy gólt a bronzmeccsen. Ja és Villa legyen gólkirály pls

FeroxX 2010.07.07. 23:04:59

Boldog vagyok :)

Hollandok ellen egy jó meccset várok (ő focijukat is szerettem mindig is), tökös kis focizni szerető és tudó srácok azok is, de skillben szerintem alulmaradnak a seleccion-al szemben, persze egy olyan bomba gól, mint amit Bronckhors lökött múltkor eldöntheti a meccset.

VIVA ESPANA !!!

grasslover 2010.07.07. 23:06:46

@FeroxX: Robben szét fogja szivatni Capdevillát, eddig mindig megúszta a jó spílereket, most bizonyíthat. Kuyt remélem Ramos ellen is tol egy megkerülőscselt, az volt eddig a vb legviccesebb és legszánalmasabb pillanata is egyben amikor Maicont akarta megkerülni xddd

Chiro2 2010.07.07. 23:09:58

@Zölderdő Béla: Kit tekintesz még komoly csapatnak? Mert ugyebár a spanyol csapat minimum az elmúlt évtized magasan legjobb válogatottja.

dvittore 2010.07.07. 23:10:26

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom: Gondoltam, hogy arra gondoltál. :-)

De ez a taktika a spanyoloknak már régóta a sajátja, nem a paragvájoktól tanulták el. Egyébként Chile is ezt próbálta, csak ők támadni is akartak és az már túl sok volt. :-)

1120 2010.07.07. 23:11:39

A világbajnoki cím tegnap dőlt el... :)

FeroxX 2010.07.07. 23:16:51

amúgy arról kinek mi a véleménye, hogy Kassai kb mindent elengedett ?

összességében szerintem jól vezette a meccset, de szigorú szakmai szemszögből nézve, kurvára parázott beleavatkozni a meccsbe. lehetett volna itt vagy 2 tizi, meg 2 les'gól is.

persze mivel alig volt ezen helyzetek után reklamálás, látszik, hogy a játékosok sem igazán gondolták komolyan ezeket az eseteket.. :)

dvittore 2010.07.07. 23:17:19

@elzee: a támadás egy kicsit túlzás, de védekezésben baromi nagyot alkotott. 1 Riszpekt

Akik még nagyok voltak, a középpálya csendes gyilkosai. Nem véletlen, hogy nem volt éle a német támadásoknak. Özilt és Schweinsteigert levette a pályáról Busquets és Xabi. Amikor nagy ritkán lemozogtak róluk, akkor azért volt veszély. 1-1 Riszpekt

Puyol egy talány. Majdnem elment rajta a meccs, amikor kamikaze módjára kifutott szerelni valakit, persze nem sikerült, a helyén meg Özil simán kapura fordult. Még jó hogy Ramos ott termett és időben felrúgra. A gól miatt viszont 1 Riszpekt neki is... meg Kassainak is a Ramos - Özil eset miatt. :-)

McLuhan 2010.07.07. 23:17:31

Gratulálok!

2 Éve élőben láttam őket az EB negyeddöntőben! Ilyen játékot vártam eddig is ma megkaptam! Szép volt :)

1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom 2010.07.07. 23:17:47

@rizla: olvasd vissza a paraguy elleni bejegyzésedet!

de leírom bővebben (mert itt megint esik az eső a durvaannyát):

ha megnézed a spanyolok eddig nem jáccották azt az egészpályás letámadós taktikát, amit előző meccsen pon para jáccott ellenük. gyakorlatilag az volt a meccsen az érzése az embernek, hogy a bordók 2-3 emberrel mindíg többen vannak a pályán, mint a fehérek. mindíg jutott a labdát birtokló németre 2-3 spanyol, ha az első nem tudta szerelni, a 2. 3. megtette. (dB mester tanult sztem az előző találkozóból)

közben nagyon szépen tartották a labdát a rövidpasszos játékkal (ami a délamerikaiak sajátja, de ugye a spanyoloké is).

innen indultak a támadásaik, amik jelen esetben eredményre nem vezettek (gól pontrúgásból), de lehetett volna 2-3 sima gól belőle.

a döntőben uez a taktika vezethet eredményre, habár a hol-uru meccs után erre nem mernék mérget venni.

azért a döntőben: vamos seleccion!

dvittore 2010.07.07. 23:21:01

@FeroxX: szerintem jól tette. Ha elkezdenek repkedni a tizenegyesek, meg a lapok, abból jó nem sülhet ki. Lásd Paraguay meccs.

A paraguayiak felhozhatják, hogy az ő büntetőjüket miért nem fújta vissza, a spanyolok meg azt, hogy Fabregas buktatásánál miért nem volt még egy büntető. Nameg ha Villa esése 11-es, akkor az bizony kiállítás volt, utolsó emberként hátulról elkövetett...

Nagyon ingoványos talaj ez, jobb volt így.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 23:21:20

a biroval nem volt baj
a hataresteket elengedte
ez igy helyes

2010.07.07. 23:24:32

@FeroxX: igen, szerintem sem ez volt a legjobb meccse, itt le is húzzák:
www.worldreferee.com/site/match.php?refID=576&matchID=32285

1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom 2010.07.07. 23:25:38

@dvittore: de itt még nem mutatták!

sőt, ha ennyire a sajátjuk lenne, nem szívták volna meg majdnem paraguay ellen.

chile meg csak szeretné ezt a taktikát csinálni, nincs meg a szervezettségük hozzá.

egyébként átadom:-DDD

Mayhem 2010.07.07. 23:26:46

Nem voltak szarok a németek, egyszerűen csak találkoztak a korlátaikkal :-)

rizla 2010.07.07. 23:27:50

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom: "olvasd vissza a paraguy elleni bejegyzésedet!" visszaolvastam, sehol sem látok lehúzást.

a letámadásban amúgy igazad van.

dvittore 2010.07.07. 23:31:44

@Balatony: Elolvastam, a sárgalapos résszel nem értek egyet.

Ramos belépője egyértelműen elkésett, de nem volt kirívóan durva. És attól, hogy nem kapott sárgát nem őrült meg és nem kezdett ámokfutásba.
Ugyanez igaz a túloldalon, ahol asszem Boatengnek volt egy hasonlóan rossz ütemű belépője.

A necces dolog inkább a büntető volt, meg előtte az, hogy Capdevillát egyszer tévesen megállították lesen, amikor már ő és Villa is egyértelműen a védők mögött voltak.

Sir Black The Brightest 2010.07.07. 23:32:19

@FeroxX: Kassai szerintem is "túl" tiszta meccset akart... Szerencsére az is lett végül. Elején Boatengnek nagyon kijárt volna a sárga, de utána Ramos egyenlített. :) 11 eseket jobb, hogy nem fújta be. Így a tiszta a győzelem.

más: Pique ma nagyon jó volt. Védelem ma csak 1szer hibázott szerintem viszont dicsérendő, hogy szinte minden beívelést kifejeltek. Szuper...

2010.07.07. 23:34:29

@dvittore: ja, én sem értek maradéktalanul egyet az értékeléssel, de azt hiszem, most nem volt olyan magabiztos, és ezért sok kétes ítélete volt.

1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom 2010.07.07. 23:37:40

@rizla: bazmeg tényleg! (keverek valamit. hiába hosszú ez a qrva vébé)

bár a 8 közötti leggyengébb csapat megjegyzés bökdösi a csőrömet:-DDD

az öreg bajszos meg ezt a mai taktikát kellene, hogy alkalmazza a döntőben is (bár a végjátékban javítani kéne valamicskét).

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.07. 23:39:54

FeroxX és hagyma olvtársaknál az igazság. Kassai, úgy tűnt, nem kívánt határesetekkel szórakozni. Kicsiségek nem számítanak, tessék focizni. Ha valaki tizenegyest akar, azt rúgják fel hozzá komolyan, nem kell a bohóckodás. És a kép (is) alapján az az érzésem, hogy ez így jó. Tele van már a puttonyom a sok hisztivel.

És épp ez az. Én a második félidő elejét nem láttam, de a meccs többi részén nem volt egy játékos sem, aki újabb végső haláltusáját vívta volna a füvön hemperegve. És ami még meglepőbb, és magyarázatot sem találok a dologra: egyszer sem láttam, hogy valaki odarohant volna a bíróhoz vagy a partjelzőhöz - ha majd beljebb jön, akkor lehet asszisztens -, magyarázni, esetleg ordítozni egy kicsit. Volt, hogy azt láttuk, hogy valaki méltatlankodik, de közben fut vissza, az úgy máris rendben van, a véleménynyilvánítás nem tilos, csak csendben tegye.

Az esetleges tizenegyesről is szerintem az árulkodik a legjobban, hogy még az áldozat sem kezdett a bíró előtt toporzékolni. Gondoljatok bele, hogy máskor miket látunk, néha majdnem meglincselik a bírót, az meg tűri. A spanyolok egy korábbi meccsen ritka gyenge egészségi állapotban voltak, mert számos életveszélyes sérülést szenvedtek, amelyek viszont ritka gyorsan gyógyultak. Most meg semmi. Ha a bíró az oka, az nagyon nagy szám, olyan, mint az a csodatévő félmexikói kutyaidomár valamelyik doktévén, akkor ezentúl minden meccset ő vezessen. Ha meg a csapatok változtak meg ennyire előnyükre, annak meg piszkosul izgat a lelki háttere.

Nem én vagyok, hanem én 2010.07.07. 23:42:09

@1120:
Tevedsz, majd vasarnap dol el, es a spanyolok nyernek... :)

dvittore 2010.07.07. 23:42:55

A lényeget még nem írtam: baromi boldog vagyok!!!!

Már a négy közé jutáskor mondtam, hogy ha itt véget ér a tudomány én már akkor is elégedett leszek. Végre éremért megy az Armada, ami kijárt már 4 éve is, de leginkább a 8 éve kicsalt gárdának. Az akkori csapat érzésem szerint felvette a versenyt a későbbi győztes brazilokkal és olyan nagy kedvenceim játszottak benne, mint Raul és Morientes.

Máig emlékszem, hogy a diplomaosztómon kaptam az sms-t, hogy kiestek a spanyolok, elcsalták a meccset. Így utólag megszépült az emlék. :-)

rizla 2010.07.07. 23:43:20

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom: "bár a 8 közötti leggyengébb csapat megjegyzés bökdösi a csőrömet"

jó, dehát mit mondjak? amúgy az élő közvetítésben ezt írtam zárszónak többek között "paraguaynak nincs miért szégyenkeznie, jól játszottak", vagy valami ilyesmit. szóval BÉKE ÉS SZERETET.

Jimbo75 2010.07.07. 23:44:28

Gyönyörű meccs volt, ha a döntőben is így játszik a csapat akkor megvan a vb cím.
Fritzek mai játékát látva Én azon csodálkozom, hogy a csoportjukból hogyan tudtak továbbvergődni egyáltalán. Minden poszton, minden csapatrészben jobb volt a spanyol csapat, ha kicsit pontosabban céloznak a srácok akár 5-0 is lehetett volna. Auf wiedersehen fritzek, yeehaaaa:-))

rizla 2010.07.07. 23:45:26

@Androsz: szerintem is kiemelkedően kulturált volt a játék, és ez kassai érdeme is, bár sárga járt volna ramosnak is, boatengnek is, szóval nem tudom. a futballnak mindenképpen kedvez ez a játékvezetési stílus.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 23:49:13

@Jimbo75:
a foci orok igazsaga annyit jatszol amennyit az ellenfel enged
jo csapat az angol?
jo
kinek az ajkarata ervenyesult? a nemeteke
jo csapat az argentin?
jo
kinek az akarata ervenyesult ?
a nemeteke?
jo csapat a nemet?
jo
de a palyan a spanyolok akarata ervenyesult
nem tudtak mit kezdeni a spanyolokkal
az meg kulon vicc hogy ennek ellenere akar Ok is nyerhettek volna 1-0-ra a 14-2 helyzet arany ellenere

Nem én vagyok, hanem én 2010.07.07. 23:49:14

@hagyma:
Teeeeee, hat otthon nezted a meccset? En bezzeg lopva a munkaban... Nem szep dolog... :)

Sir Black The Brightest 2010.07.07. 23:50:54

@dvittore: Én is teljesen elégedett voltam, hogy végre a jól megérdemelt 4 közé kerültek, de ez volt az első olyan meccsük ahol nem ők voltak a favoritok hanem Németország a "nagy" focihatalom. Ezen a meccsen a srácok megmutatták, hogy VITATHATATLANUL ott a helyük a döntőben. Most elhessegethették végre a kétkedőket akik eddig azzal jöttek, hogy bírói segédlet, lesgól, stb... Akik fikázták a spanyolokat azok valszeg mind a germánoknak szurkoltak viszont ebbe a spanyol győzelembe nem lehet belekötni. Megrázták magukat és megmutatták...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 23:51:51

@rizla:
nem kell mindenert sargautan kapkodni
abbol az van hogy van aki 2 fault utan pirosat kap
egyszer szobeli
utana komoly szobeli
aztan sarga
szabalytalansag nelkul nincs foci
a kirivo eseteknel persze akar elsore mehet sarga sot akar a piros is
jol vezette

dvittore 2010.07.07. 23:52:05

@Jimbo75: Szerintem erre nincs szükség! Mármint a kárörömre.

Más. Egy jóbarátom nagy holland fan, volt kint a holland magyaron és hozott nekem VB lebonyolítást. Amint kialakultak a csoport végeredmények poénból beírtam a holland - spanyol döntőt. És tessék. :-)

Ugyanő nyilatkozott az Észak-Magyarország nevű újságnak. Érdemes megnézni a június 21-i szám 10. oldalán a 22 éve az Oranjé-ba "szerelmes" című cikket!

Akinek nincs rá lehetősége, annak idézném a cikk utolsó mondatát: "Remélem , a döntőt kedvenceim vívják, Viktor barátom spanyoljai ellen."

BEJÖTT!!! :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 23:53:42

@miklos.rabai:
ugy volt hogy melozok de csak holnap kell mennem
ez ilyen ceg
es vasarnap offos vagyok az tuti:)
szombaton melo, de nem hat meg a nemet uruguay

Nem én vagyok, hanem én 2010.07.07. 23:54:27

@FeroxX:
Kassai nagyon jol vezette a meccset. Vagy tenyleg akkora mazlista, hogy 4 konnyu meccsen biraskodhatott, vagy pedig tenyleg jo biro.
A dontot sajnos (ha nem csal az orrom) az angol Webb kapja majd, bar tudom, hogy erre meg nem volt pelda, de fujhatna Kassai is... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 23:57:42

@miklos.rabai:
szerintem a dontot nem europai biro kapja

rizla 2010.07.07. 23:58:57

@hagyma: kaphatja európai, mert mindkét csapat európai, TEHÁT nem merülhet fel ilyesmi probléma, hogy a saját kontinensének fúj.

dvittore 2010.07.07. 23:59:24

@miklos.rabai: esélytelen! Neki itt most lefőtt a kávé. Szerintem büszkék lehetünk rá.

A bronzmeccsen európai és dél-amerikai bíró nem fújhat.
Én is több helyről hallottam már, hogy Webbet a döntőre jegelik. Főleg így, hogy az Uruk nem jutottak be.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.07. 23:59:56

@VodkadrinkerPíter:
hat azert a fogadoirodak hangyafaszanyival a spanyoloknak adtak kisebb oddsot
nem mondnam, hogy a nemetek voltak a favoritok
hasonlo eselyek
a meccs kepe alapjan egyertelmu gyozelem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.08. 00:01:05

@rizla:
persze hogy kaphatja/ ma is eyropai vezetett 2 europinak/
nincs kizaro ok
szerintem nem europai vezeti
meglatjuk

1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom 2010.07.08. 00:03:38

@rizla: parancs! értettem!!!:-DDD

viccen kívül:

az még azért beugrott így hirtelen, hogy a két "csere", Pedro és DSilva nagyot játszott ma, az öregnek el kellene gondolkodnia...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.08. 00:04:20

@rizla:
ja azert azzal vigyazzunk mi merulhet fel:)
ha magyar-angol donto lenne orulnel egy szlovak vagy roman bironak?:)
a hollandok orulnenek portugal bironak?
ha a nemetek jutnak be szoba johet angol biro?
igen
de a beke kedveert szerintem nem europai vezeti
ilyenek vagyunk
a biro tok korrekt de gyartjuk az osszesekuveselmeletet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.08. 00:06:42

emlekszem meg magyar bajnokira meg kupadontore is hoztak kulfoldrol birot
vicc
de ez van
nem figyeltem kulonosebben a birok mukodeset, de havan jol fujo del amerikai vagy azsiai, netan afrikai, akkor Ok vezetik

dvittore 2010.07.08. 00:09:09

@1kutya, éppen Larissa Riquelmét blokkolom: Pedrito feltette volna a koronát a játékára, ha a végén rúgat egy gólt Torressel.

Egyébként nagy esély van rá, hogy ismét kezdeni fog és Torres csereként jön be. Utóbbira nagyon haragszom, mert ha Villa 80 percen keresztül fel tudja szántani a pályát, akkor ezt elvárnám Torrestől is 10 percre. Ehelyett ő csak bóklászott elöl, nem támadta a védőket.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.08. 00:09:53

@rizla: Mondjuk talán úgy, hogy adható lett volna sárga, de nem biztos, hogy járt. Láttuk, hogy Kassai azért nem hagyta szó nélkül a dolgot, és valamiért ennyi is elég volt, mert én nem hiszem, hogy maguktól voltak ilyen megbékélő kedélyűek a fiúk egy VB-elődöntőn.

Szerintem is jó a focinak ez a stílus. Ha nem a Kassai vezette volna, akiért azért mégiscsak szorítottam kicsit, akkor ma semmi okom nem lett volna a bírót észrevenni. Ma ment a foci. Egészen szokatlan élvezet volt, becsszóra. Jöhet máskor is.

Egyébként velem ne akarja egyik játékos sem elhitetni, hogy a sörért tolakodva nem kap naponta olyan oldalbabökést vagy taszajtást, amilyentől a pályán azonnal megbetegszik. Ezek profik, az országuk legjobbja, nyilván nem ma kezdték a szakmát, és taposták meg már mindegyiket kölyökkorában is elégszer ahhoz, hogy már fel se vegye.

Rögbit kell nézni, komolyan. Ott sem szabad ám durváskodni, nehogy bárki is ezt higgye. De ha a védő odateszi magát, és ropognak a csontok, akkor senki nem idegeskedik, hiszen meccs van, tudtuk, hová jöttünk, ez nem balettóra, felkészült játékosok vagyunk, gyerünk játszani. Párját ritkító eset egy durva, szándékos szabálytalanság, rúgás, ütés. A bíró egyébként úgy zavarja ki a vétkest, mint a rossz gyereket, még hallhatjuk is, világszám. Ja, és a nézőtéren a két rivális csapat két szurkolója egy-egy literes (műanyag) pohár sör birtokában karol össze, és danol. Itthon ez momentán elképzelhetetlen, de jó látni, amikor focipályán is történik ilyen. Egészen elérzékenyültem... :-)))

Jimbo75 2010.07.08. 00:10:31

@hagyma:

Persze, nyerhettek volna, ahogy a svájciak is találtak egy gólt, de itt sztem esélyük sem volt a németeknek, végig csak vergődtek, úgy kb. a 60. perc tájékán hallottam először például Podolski nevét, addig nagyjából labdához sem ért...

dvittore 2010.07.08. 00:16:05

@Jimbo75: Kroosnak volt egy ziccere, de biztonsági lövést választott. Casi bravúrral védett.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.08. 00:16:08

@dvittore: Torres halálosan ígéretes srác volt régebben, de ezen a VB-n csak bolyong a pályán, mint zsidóban a fájdalom. A mai tizen-perce alatt egyetlen megmozdulása volt.

A dugasznak az a hosszú elfutása pedig, félpályányi üres mező közepén, aztán a végén csomót köt a saját lábára, hát... Hallottam, hogy a szomszéd házban valaki agyvérzést vagy szívrohamot, vagy egyszerr mindkettőt kapta tőle.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.08. 00:21:10

@Jimbo75:
a spanyolok sokkal jobbak voltak
de ha abbol a 2 helyzetbol egeyt belonek meg nyerhettek is volna
nagy igazsagtalansag lett volna de ez a foci
ha ketten visszuk egy vedore es a vedo rajtam, akkor bepasszolok, nem cselezek
es 2-0
jonapot

dvittore 2010.07.08. 00:22:16

@Androsz: Egyszer rezgett a léc, amikor Xabi rálegyintett Kassaira. Talán meg is lapozta, de lehet, hogy csak letolta, mint a pengős malacot.

A fetrengős megjegyzésre. Nekem többek között ezért is volt szimpatikus az USA csapata. Náluk azért még az NFL az "istenkirály" és ha ott lent marad valaki, akkor mindenki tudja, hogy baj van. Ez a mentalitás jellemző a rendes :-) focistáikra is...talán addig, amíg a sok Európából importált kiöregedett sztár el nem terjeszti a színészkedést. :-)

dvittore 2010.07.08. 00:27:18

@Androsz: Ja és mondtam ezt úgy, hogy néha focizgatok és azt Torres mezben teszem. Nem látom benne azt a tüzet, ami az EB-n jellemezte. A minap láttam a döntőben lőtt gólját. 10 méteren -1 -ből +1 métert csinált az amúgy nem lassú Lahm-mal szemben, olyan robbanékony volt.

Én is nagyot üvöltöttem. Még jó, hogy süket a szomszéd. :-)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.08. 00:30:00

@dvittore:
ez nagy igazsag
azt belsozni......
kapas vagy leveszem es lovom
igy jartak de a spanyolok sokkal jobbak voltak ma
/en inkabb a nemetek fele huztam a meccse lott, de a teny az teny/

FeroxX 2010.07.08. 00:40:53

szerintem Marchena volt a legjobb :))

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.08. 00:44:47

@dvittore: Így van, ez a tűz az, ami a fene tudja, miért, de most egy csomó hírességből hiányzott. Nagyon nagy csalódás, ettől valahogy felejthető lett ez a vébé.

Az NFL-ben tényleg nincs fetrengés. Először is azért, mert még a nagymamák is kiröhögnék az óriásokat, amint mutatnák a kis lábikat, hogy ott bibis lett. Másodszor pedig azért nem fetrengenek, mert teljesen fölösleges. Az óra úgyis áll, a tévé meg legfeljebb benyom addig egy-két reklámot. Így aztán tuti, hogy ha valaki nem pattan fel, annak baja van, és nem csekélység. A legprofibbak egy csomó reklámpénztől is elesnek, ha nem játszanak eleget, vagyis nem örülnek, ha mégis kénytelenek kiállni. Igaz, hogy ennek meg az a sajnálatos következménye van, hogy komolyabb sérüléssel is inkább játszanak, amíg meg nem nyomorodnak végleg.

Ha végre a fociban is bevezetnék, hogy sérülés, esetleg csere és tizenegyes idejére megállítják az órát, és ennek már semmi technikai akadálya nem lenne, akkor haszontalan lenne a sok magánszám. És végre eltűnne az a hülyeség, hogy minden félidő 46 perces alapból, és a 47. percben lőtt gólról senki nem tudhatja, hogy melyik félidőben esett. De a FIFA fafejűségét már megfigyelhettük.

dvittore 2010.07.08. 00:47:41

@Androsz: "FIFA fafejűségét"

Na ezt mondd ki pár sör után gyorsan 3x. :-)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.08. 01:03:59

@dvittore: Nekem is megtetszett. :-)) Reklámértékű versenyt lehetne hirdetni ennek a két szónak a mondogatására. A FIFA szponzorálásával, elhallgatva előlük, hogy mit is jelent. :-D

Venyigeszu_de_Lucerna 2010.07.08. 05:26:37

@dvittore: azért, ha jobban megnézed, azt is láthatod, hogy a vállánál fogva húzza vissza, úgy kerül elé.
Egyébként meg az én értékelésem:

Lássuk a lényeget: Szögezzük le: MINDKÉT csapat azt játszotta, amit eltervezett. A spanyolok (katalánok) a Barcelonából jól ismert, kizárólag a szurkolóiknak élvezetes, sokpasszos, labdatartós antifocit, amelynek a lényege, hogy inkább lenyeljük egészben a Jabulanit, mint hogy elveszítsük, csak tutira passzolunk, a legritkább esetben vállalkozunk kényszerítő (killer) passzra, inkább adjuk haza a labdát. Aztán, ha nyílik lehetőség, egy egyéni akcióval kerüljünk a védők mögé és rúgjunk gólt. Na, ez nem ment (hiszen a Barcától eltérően a spanyoloknak nincs extraklasszisuk), annak ellenére, hogy a nem barcás játékosok néha csak úgy középre vágták a labdát, amiből a legveszélyesebb szituációk kialakultak. A pályát össze kell nyomni, hogy a kis fürge emberkéink gyorsan vissza tudjanak támadni, hogy a nem túl acélos védősorunknak ne kelljen lendületből érkező ellennel találkozni. Ezt a taktikát maradéktalanul végrehajtották, csakúgy, mint az eddigi meccseken is. A Svájc elleni nem számít, a csoportmeccseknek teljesen más a lélektana és a taktikai fegyelme.
A németek: teljesen világos, hogy a világ legjobban labdát birtokló középpájájával nem itt kell felvenni a versenyt, hiszen ők ügyesebbek. Akkor mit lehet tenni? Amit Murinnyó tett az Interrel a Barca ellen. Sündisznó-védekezés, és a kevés lehetőséget megpróbálni kihasználni. No, ez sem ment. Miért? Nehéz eldönteni. Az elején látszot, hogy nem is akartak nagyon kinyílni, aztán meg nekem fáradtnak tűntek. Azért meg kell jegyezni, hogy a meccs egyetlen ziccere Kroos előtt nyílt, még 0-0-nál, de ő - ki tudja miért - nem merte vállalni a kockázatot, hogy teli rüszttel lőjön, Casillas meg nagyon jó kapus. No és a spanyolok rájuk nem jellemző módon (meg a németekre sem) egy szöglettel nyerték meg a meccset. Az már a kezdőrúgás előtt is nyilvánvaló volt, hogy aki az első gólt rúgja, majdnem biztosan nyer, ha ez a gól elég korán jön, akár még jó meccset is láthattunk volna. Sajnos nem így történt.

takaróléc 2010.07.08. 06:59:43

Pedro szerintem nem elönzőzte a nagy helyzetet a végén, hanem azért b@szta el, mert Torresszel akart gólt rúgatni. Én minden Barca-meccset emgnézek: ilyen labdákkal ő végigrohan a félpályán aztán bevágja. De most lelassított, hogy megvárja Torrest, és úgy képzelte, hogy az középre mozog egy helycserés kombóra. Torres viszont csak bambán sétált Erre megpróbált visszacselezni, hogy így egyedül maradt, és szerelték. Kapott egy kis rúgást is, de világos volt, hogy ezért nincs 11-es, pláne ennél a bírónál.

totelcamp 2010.07.08. 08:59:13

szép este volt. a nemeteknek maccsuk se volt, hogy egy kartyakifejezest is használjak
venyigeszu! mi a nagyobb antifoci, labdatartas abbol a celbol hogy rest talalj a pajzson vagy hogy csak ugy lesz ami lesz elorebaszod a labdat? szerintem az utobbi

takaróléc 2010.07.08. 09:37:59

Kicsit olyan a spanyol játék ezen a VBn, mintha valaki egy harapós kutyát akarna megdugni. Az élvezet végülis csekély, és nagyon kell vigyázni, le ne harapják a tökét. Az ügyességüket azért értékelni kell.

robot_ 2010.07.08. 09:47:44

gratulalok a spanyol focistáknak.

Player 1 2010.07.08. 10:24:39

Németország nem érdemelt most továbbjutást, ez van.Az egyetlen negatívum az volt spanyol részről, mikor a 92. percben cseréltek egy 2perceset.Nem szeretem ezt a stílust, de a pályán jobbak voltak a németeknél.Azért remélem a hollandok nyerik, végülis ők is majdnem németek. :)

dvittore 2010.07.08. 10:30:22

@Venyigeszu_de_Lucerna: átváltott a bal oldaláról a jobbra, ekkor valóban rátette a kezét a vállára. Amit egyébként valószínűleg meg sem érzett, mert nem igazán láttam reklamálni.

dvittore 2010.07.08. 10:33:24

@takaróléc: Egyértelműen elönzőzte. Ő is érezte, majdnem elsírta magát.

Hogy miért várta be Torrest nem tudom, talán nem merte elvállalni a lövést. Az első visszacsel zseniális volt és meg is volt az alkalom a passzra. Torres üresen állt középen. Igen állt, mert figyelt arra, hogy a labda mögött legyen, ne fusson lesre. Passzolni kellett volna.

Chiro2 2010.07.08. 10:55:13

@Venyigeszu_de_Lucerna: Furán hangzik, de ha Kassai megítéli a jogos 11-est németeknek (akiknek szurkoltam egyébiránt - most nem rémlik, hogy a 16-oson kívül indult-e a szabálytalanság, de hogy a 16-oson belül is belerúgott a bal vádlijába, az biztos, így a 11-es jogos lett volna), az a foci nagy igazságtalansága lett volna, mert a spanyolok érdemelték a győzelmet. Mindenesetre szerintem nagyobb sansszal veszik fel a versenyt a holland hentesekkel, mint a fiatal németek.

Jimbo75 2010.07.08. 11:32:08

@dvittore:

Ööö, ezt nem értem, hogy jön Podolskihoz, de mindegy:-))
Jah, ha azt nézzük, hogy kinek hány lövése volt, amit védeni is kellett, akkor tudod, hogy mennyi lett volna a vége? 8-2:))

hegyilany 2010.07.08. 11:33:46

@FeroxX: Bejött Kassai stílusa.
Nekem kifejezetten tetszett, hogy nem talajgyakorlatokkal és légiparádéval telt a meccs, hanem focival. Egy idő után a játékosok is rájöttek, hogy kár bábozni és játszottak, nem a hátukon fetrengtek.

Jimbo75 2010.07.08. 11:34:04

@hagyma: Jah, főleg úgy, hogy ha jól emléxem Torres Dani jött vele, ha rúgat vele egy gólt, akkor talán feloldódik egy picit.

Jimbo75 2010.07.08. 11:47:46

@Venyigeszu_de_Lucerna:

Vitatkoznék veled. Számomra és itt ezt még nyilván sokan így gondolják nem antifoci a sokpasszos játék, ahhoz ugyanis kreativitás kell, ami ezen a vb-n nem sok csapatban van meg...
Extraklasszis alatt nem tudom kit értesz, de ez a csapat pont tele van velük, Villa, Torres, Xavi, Alonso, Iniesta, Casillas, Ramos, Balázs Pali ők mind a posztjuk mesterei, méltán nevezhetőek klasszisnak.
Ziccerek tekintetében sem nagyon értelek, hiszen elég csak a Pedro-Torres féle kontrára gondolni és máris nem csak Kroos gyenge lövése marad meg az emberben ziccerként:) és végül sztem kifejezetten jó meccs volt, sok lövéssel, jó támadásokkal, izgalommal, kár, hogy nem volt partner ahhoz, hogy még jobb legyen.

freddynemkrueger 2010.07.08. 11:50:45

@Chiro2: Az összefoglalóban megnéztem (szakemberek is kikockázták), a tizenhatoson kívül volt amikor hozzáért a vádlijához, legfeljebb szabadrúgás lehetett volna.

Jimbo75 2010.07.08. 11:53:26

@Chiro2:

Nem volt jogos a német 11-s, Özil elcsúszott, tisztán látszik. A spanyol annál inkább az lett volna:)

freddynemkrueger 2010.07.08. 11:57:16

@Jimbo75: Kifelejtetted a felsorolásból Piquét, a német beíveléseknél szinte mindig ő hárított, csak ez nem olyan látványos. De arra ott volt az Inter ellen a visszavágón lőtt gólja, amit soha nem lehet feledni, tízből kilenc vérbeli csatár egyből rálövi és elszúrta volna. Ez az extraklasszis.

Jimbo75 2010.07.08. 12:02:05

@freddynemkrueger:

Najó, nem akartam leírni az egész csapatot, bár kétségtelenül egyszerűbb lett volna:-))

smartdrive 2010.07.08. 12:11:22

@rizla: jé, a fouls committed és a fouls suffered pont ugyanaz, csak megfordítva

freddynemkrueger 2010.07.08. 12:21:39

@smartdrive: A Possession-nél pedig ha összeadjuk a két számot pont száz jön ki:-)).

freddynemkrueger 2010.07.08. 12:26:33

@Jimbo75: Akkor írd azt, hogy Barca. (kukacos cét nem tudok írni:-))

smartdrive 2010.07.08. 12:28:16

@freddynemkrueger: igen, de az egy adatpár adja magát, a kettő meg redundáns

Oknyomozó 2010.07.08. 12:40:27

Joachim Takonyevő Löw és nemzetközi népi-együttese megmutatta mit tud.
A NSZK és NDK egyesülése után, nincs Németországban 23 német focista?!

Az Eurosporton Roger Milla (német drukker) azt mondta a meccs előtt, hogy a spanyolok technikásabbak, de a németek erősek és sokat futnak.
Erre szokták azt írni: A kutyám is tud sokat futni.

A gülüszemű törököt lehet hogy viszi a Barcelona.

A Michael Ballasztot kirúgta a Chelsea, Toressért meg Abramovics 50 millió fontot adna.

A németek legnagyobb nyereménye az volt ezen a VB-n, hogy akinek volt esze, mezt cserét a világsztárokkal, amit kitehet a falra és élete végéig töprenghet rajta, belőle miért nem lett jó focista.

Remélem Forlán és Suarez ad a pofájuknak még egyet szombaton.

Gondolkodtam kire hasonlít Robben. Két nap után beugrott, hogy a Justin Heninre (más nevén Herpeszes Dezsőke), csak haj nélkül.
Remélem a favágó Van Bommelt kiállítják fél óra után.

Most megyek, mert a Van Dolgom nevű holland úriemberrel lesz találkozóm.

Jimbo75 2010.07.08. 12:43:38

@Oknyomozó:

Ez ott van a szeren, owned:-)

Chiro2 2010.07.08. 12:46:31

@freddynemkrueger: Nem vagyok annyira penge a szabályokban. Szerintem belül IS belerúgott, most azt nem tudom, ilyenkor mondhatja-e a bíró, hogy a 16-oson belülit adja meg.

Chiro2 2010.07.08. 12:52:06

@Jimbo75: Bár kár ezen vacakolni, a hagyományos német mázli lett volna, ha megadja a bíró. A futball most igazságos játék volt.

primadonna 2010.07.08. 13:11:08

@stars7726: Nem csak hogy a honosított németek nem énekelték (nem tudták) a német himnuszt, hanem a baszkok és andalúzok nem is akarták énekelni a spanyol himnuszt. Azt a pár spanyolt pl. Iker Casillast vagy Sergio Ramost meg nem mutatták, szép nem?:-))

dvittore 2010.07.08. 13:45:32

@Jimbo75: Asszem azt a "németeknek esélyük sem volt" megjegyzésedre írtam. Azért esélyük volt, csak nem éltek vele.

Az is igaz, hogy a spanyoloknak jóval több ilyen lehetőségük volt.

dvittore 2010.07.08. 13:53:51

@primadonna: na akkor ide is leírom, hogy a spanyol himnusznak nincs hivatalos szövege, így nem is tudnának mit énekelni.

Az meg a tévések suttyósága volt, hogy nem készültek fel himnusz hosszúságára és bevágták a nézőket, meg a herceget meg a "pöcstudjamégkit", csak éppen a fél csapatra nem maradt idő. Elég nagy blama volt.

totelcamp 2010.07.08. 14:29:59

"A gól után felcserélődtek a szerepek. Teljesen kitámadtak a németek, Khedira helyére Gomez állt be, de a saját tizenhatosát teljesen lezáró spanyolok ellen nem tudtak igazi gólhelyzetet kialakítani, sőt Pedro hagyott ki abszolút ziccert. Xavi indításával teljesen egyedül mehetett kapura a félpályáról, de érthetetlen módon lelassított, cselezni próbált, a visszafutó védők pedig szerelni tudtak. Torres ziccerben volt, de nem kapta meg a labdát tőle, így nem lőhette be első gólját.

Néhány perccel később Villa mehetett kapura hasonló helyzetben, de ő sem jutott el a lövésig."
tudhatják a sportgézán hogy Torres Villa helyett ment be?

Jimbo75 2010.07.08. 14:47:36

@primadonna:

Nem hinném, hogy attól hazafi vki, hogy teli torokból harsogja a himnuszt...
Ha nekem valaha játszanák a himnuszt Én sem énekelném, max. belül.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.08. 14:51:06

@Androsz: "Igaz, hogy ennek meg az a sajnálatos következménye van, hogy komolyabb sérüléssel is inkább játszanak, amíg meg nem nyomorodnak végleg." - na igen, ezt az aprócska tényt mindig elfelejtik a Faragó Ricsik, akik erkölcsi példaként hozzák a focival szemben az NFL-t.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.08. 15:05:05

@primadonna: A spanyol himnusznak nincs is szövege!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.08. 15:20:21

@popp:

Vagyis van, de nem éneklik a francóista eredet miatt. Lehet mélázni azon, hogy elegánsabb-e így, vagy úgy lenne az, ahogy a németek csinálják, hogy a másik versszakát éneklik a "Deutschland, Deutschland über alles"-nek.

HAnonymus 2010.07.08. 15:42:36

Azt egyébként meg tudja magyarázni valaki hogy hogy lett 49-51 a labdabirtoklás, amikor szemre legalább 40-60-nak, ha nem 30-70-nek tűnt?

Jimbo75 2010.07.08. 16:07:09

@HAnonymus:

Ja, ezt Én is néztem, Én is kb. 30-70-nek tippeltem.

Player 1 2010.07.08. 16:17:26

@Oknyomozó: Istenemre mondom, most már legalább annyira szurkolok a hollandoknak, mint a németeknek. :)

Player 1 2010.07.08. 16:19:52

@dvittore: A németektől sokkal kevésbé látsz fetrengést és reklamálást, mint az átlag.''Rátette a kezét a vállára''Aha..De miért?

Player 1 2010.07.08. 16:24:05

@Chiro2: Komolyan mondod, hogy a jogos tizenegyes megítélése igazságtalanság lett volna.Egyébként lehet, hogy ez a spanyol csapat pont azt tudja a legjobban akadályozni, amit a németek akartak csinálni.Más csapat ellen lehet, hogy jobbak.Bár ez sokat nem számít, legyen Klose vagy Müller a gólkirály!:)

Player 1 2010.07.08. 16:27:04

@Jimbo75: sportgeza.hu/futball/2010/vb/cikkek/egy_szakportal_lehuzza_kassai_viktort/

Nem értem, mi értelme van elfogultnak lenni.A németek is beismerték az angol gólt,te meg magyar vagy, mégis abban leled legnagyobb örömödet, ha egy másik magyart megcáfolhatsz vagy kiröhöghetsz.

Player 1 2010.07.08. 16:30:49

@Jimbo75: Ennyi erővel a spanyol-svájci is jó volt.Bár ott én csak az eredménynek örültem.Nyerjen Hollandia, nehogymár Svájc mondhassa, hogy csak ők voltak jobbak a spanyoloknál.Bár eddig így volt.Megcáfolhatsz, hasztalan.

oszintenmondom 2010.07.08. 16:41:50

@Venyigeszu_de_Lucerna:

A meccs egyetlen ziccere Kroos-é volt. És a németek azt játszották amit elterveztek. Aha. Nem vagy te egy kicsit nagyon elfogult a németekkel szemben? "Nos", de.
Nem vagyok Barcelona rajongó, csak a Bajnokok Ligáját nézem, nemzeti bajnokságokat nem, mégis baromi élvezetes számomra a spanyolok játéka.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.07.08. 17:40:04

@Player 1: Az megvan, hogy ha a spanyolok nyerik a VB-t, akkor a Kiwik (Új Zéland) maradnak az egyetlen veretlen csapat a VB-n?
LOL

Camriana 2010.07.08. 17:58:12

@Venyigeszu_de_Lucerna:

Akik a spanyolok sokpasszos játékát nevezik antifocinak azok nem látják a fától az erdőt. Mégis mit kellett volna csinálniuk egy 10 emberrel védekező német válogatott ellen? Ívelgessék be a labdákat középre Villának a 2 méteres német védők gyűrűjébe?? Hogy aztán minél hamarabb és minél gyakrabban lekontrázhassák őket?? Nem hülyék! Naná, hogy inkább megpróbálják rövid passzokkal fölépíteni a támadásokat, keresni a rést a pajzson.. Nem ez az antifoci hanem az amit az ellenfél művel, de a sok "szakértő" tv elött ülő csak azt szűri le az egészből hogy a spanyolok ölik a játékot meg nem hagyják játszani a németeket..
Megfigyelhető volt a spanyolok eddigi meccsein, és tegnap is a németek ellen, hogy abban a pillanatban ahogy a spanyolok előnybe kerültek és ezáltal a németeknek is sürgőssé vált futballozni, támadásokat vezetni egyből nem volt szükség a sokpasszos játékra, hanem pár ügyes húzásból már ott is voltak az ellenfél kapuja elött...
Szóval idióta hiedelmekkel ellentétben nincsen unalomigpasszolgatós tili-toli egy meccsükön ha az ellenfél is hajlandó futballozni..

Spanyoloknak hatalmas gratula!!
Eddig a vb-n:
Spanyolország : Bunkerfoci 5:1

VIVA ESPANA!!!!

Jimbo75 2010.07.08. 19:09:29

@Player 1:

"A Marca is külön cikkben foglalkozik a játékvezetővel, amelyben szakmai segítséggel elsősorban a legvitatottabb jelenetet szedi szét. A sportlap szerint Özil és Ramos összecsapásánál semmiképpen nem járt büntető a németeknek, mert ha volt is szabálytalanság, az a büntetőterületen kívül kezdődött."

Ennyit talán akkor rólad...
Ha valaki megnézi akkor látja, hogy Özil simán elcsúszik, és még azt is a 16-oson kivül. Persze ha valaki fekete-piros-sárga szemüvegen keresztül nézi akkor az más

Jimbo75 2010.07.08. 19:11:27

@Player 1:

Jó is volt, kár, hogy Svájccal egy szinten vagytok, ők is ugyanolyan bunkerfocit nyomtak, mint ti. Elhiszem, hogy szar érzés lehet, ha nem tudtok felnőni a spanyol csapathoz és bunkerfocival próbálkozni, aztán rájönni, hogy még úgyis kikaptok:))

Jimbo75 2010.07.08. 19:16:22

@Bravia86: Előbb még Hajrá Uruguay, megérdemelnék a bronzot. Remélem elkenik a fritzeket.
Btw remélem Löw azért kimosta már azóta a pólóját. Ritka igénytelen egy ember lehet, fikát eszik kb. 1 milliárd ember előtt, egy hétig ugyanabban a pólóban nyomja, alsógatyát remélem 4-5 naponta azért váltott:-))

Chiro2 2010.07.09. 10:55:00

@Player 1: Nekem ezen a VB-n a németek a kedvenceim, de ezen a meccsen a spanyolok olyan focit mutattak be, hogy 11-es ide, 11-es oda, nekik dukált a győzelem. Nem tudom, mi gond volt a németekkel, de a védekezésük is katasztrófa volt, meg a támadásuk is. Valahogy Löw nem tudta levenni a vállukról a terhet, nem érezték, hogy maximálisan teljesítették a feladatukat, hogy U21-es létükre a négy közé jutottak a legnehezebb ágon. Mindegy, ez így van rendben, megbolondultam volna, ha a Köcsögválogatottól kapnak ki a döntőben.

_Colos · http://keseiversek.blog.hu 2010.07.09. 14:03:09

Nem tudom, vágjátok-e ezt a videót, szerintem haláli! A királyné bement gratulálni az öltözőbe:
www.youtube.com/watch?v=GtHBkhI0iFg

Player 1 2010.07.09. 15:46:32

@Jimbo75: Én benne vagyok a német keretben?Egyszerűen a németeknek szurkoltam.Ha egy német csapattaggal beszélnél, akkor megérteném, de nem tudom, te sem vagy dávidvíjjá, vagy mégis?

Player 1 2010.07.09. 15:49:32

@Jimbo75: Honnan tudod, hogy milyen szemüveg van rajtam?Le is veszem..ejj..

Player 1 2010.07.09. 15:51:58

@Jimbo75: Tipikus anti-német.Szlovákiának is drukkolnál, csak kapjanak ki a köcsög fritzek, ugye?:) Legalább divat-spanyoldrukker lennél, mert a vb előtt ők voltak a legesélyesebbek, de ez még rosszabb.

robot_ 2010.07.09. 17:06:14

@Player 1: :D jaja...ez jogos, de ez ugyse fogja megerteni.

"de ez még rosszabb." - ez bazmeg mindennél :)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.09. 19:27:49

@barcavideo: Na de mit keresett a spanyol öltözőben Kisteleki István? (0:58-nál).

Chiro2 2010.07.09. 20:25:59

Láttam egy jobb felvételt, tényleg a 16-os vonalán volt a fault, ráadásul szándékosnak sem nevezhető, úgyhogy se 11-es, se piros.

Chiro2 2010.07.09. 20:29:59

@barcavideo: szegény Puyol, áll egy szál f*szban, erre jön a királyné. Ennél kínosabb helyzetet Tarantino sem tudna kitalálni.

Jimbo75 2010.07.09. 20:40:33

@Player 1:

Hozzászólásaid alapján nem nehéz kitalálni milyen, csak végig kell olvasni őket....

Jimbo75 2010.07.09. 20:43:02

@Player 1:

Figyu, 25 éve szurkolok a Real-nak még Stielike, Camacho, Michel, Butra idejéből, úgyhogy ezzel a divatdrukker dologgal csúnyán befürödtél, de ez már csak így van veled, már nem is újdonság:-)))

Jimbo75 2010.07.09. 20:45:48

@Player 1:

Egyébként meg savanyú a szőlő, fritzek mennek a bronzért, (remélem Uruguay is elkenni a szájukat, hadd röhögjek még egyszer rajtuk) Spanyolország meg vb-döntőt játszik, ez a lényeg, a többi süket duma.

robot_ 2010.07.09. 22:50:09

@Jimbo75:
De örültek volna a spanyolok annak a bronznak, ööööö... megvan BÁRMIKOR EDDIG :)
Nem kell cukkolni a német szurkolokat.
Sok sikert a Spanyol labdarugoknak a dontoben, de nem a magyar kommentelo csinaljon mar ugy mintha a spanyol egy tradicionalisan nagy csapat lenne.
Szo sincs rola hogy ne lehetne szeretni oket akár tobb evtized ota,
de egyenlore : "Németország egyike a világ legsikeresebb válogatottjainak. Három alkalommal nyerték meg a világ- és az Európa-bajnokságot is. Emellett a világ egyik legkiegyensúlyozottabb válogatottja is, a három világ- és kontinensbajnoki cím mellett négyszer voltak vb ezüstérmesek, háromszor Eb ezüstérmesek, valamint három-három alkalommal szereztek bronzérmet mind a világbajnokságon, mind az Európa-bajnokságon."

Player 1 2010.07.10. 08:28:44

@Jimbo75: Nem mondtam, hogy divatdrukker vagy.Azt mondtam, hogy még az is jobb lenne az anti-németségednél. :)

Player 1 2010.07.10. 08:31:44

@Jimbo75: Igen, de ez szinte egy német U21-es válogatott-ra hasonlít.Müller 20 éves és gólkirály is lehet, Uruguaynak jóval többet lehet vágni, mint Hollandiának. :) Klose meg remélem bevág még kettőt.Meg Robben is.Hármat.

Player 1 2010.07.10. 08:36:31

@Jimbo75:

2002: VB ezüst
2006:VB bronz
2008:EB ezüst

Volt olyan válogatott, amelyik ilyen sikeres volt az utóbbi időben?
süti beállítások módosítása