Spanyolország - Hollandia  1 - 0

2010. július 11., Johannesburg, Soccer City, kellemetlenül hideg, téli este. Röpke 116 perce tart minden idők egyik leggyűlöltebb világbajnoki döntője, két gyűlölt finalistával, amikor az őrizetlenül hagyott Iniesta - aki gólt tényleg csak akkor tud rúgni, ha nagyon muszáj - kap egy lezserül pontos átadást Fabregas-tól, tol egyet a labdán, szépen rádől, majd a tehetetlen Stekelenburg, és a későn érkező Van der Vaart mellett, nagyjából 6 méterről a hosszú alsóba bombázza azt. A spanyolok ezzel a góllal pontosan úgy nyerték meg a világbajnokságot, ahogy jóformán az egész tornán játszottak: küszködve, szenvedve, csúszva-mászva, szerencsésen és vitatható bírói ítéletek kereszttüzében - de összességében megérdemelten. És persze 1-0-ra.

Nehezen hiszem, hogy bárki mást várhatott volna ettől a mérkőzéstől, hacsak nem épp tegnapelőtt érkezett egy Delorean-nel, egyenesen 1998-ból, amikor még minden idillikus volt, vagy legalábbis a könnyes futballnosztalgia hatására úgy tűnik, hogy szebben csicseregtek a madarak, olcsóbb volt a kenyér, a spanyol és a holland csapat pedig egymást licitálta túl a gyönyörű támadójátékkal való pofáraesésben (és általában az előbbi robbantott bankot). Ezen a 2010-ben játszódó, európai szemmel szürreális téli nyárestén azonban nem láthattunk sem totális futballt, sem nyíltsisakos küzdelmet, mert azóta persze cinikusabbá vált ez a világ, és hajjaj, vele együtt a foci is. A hollandok még az eddig megszokottnál is rücskösebben játszottak, még vastagabb szögesdrót kerítést húztak fel a kapujuk elé, gondosan telepítve és élesítve a Van Bommel és De Jong kódnevű taposóaknákat, és ha nem számítjuk a taekwondós elemeket - amik miatt már a 30. perc környékén illett volna emberhátrányba kerülniük -, akkor ezt a védelmet bizony sokkal jobban kitalálták, mint a németek vagy a portugálok; spanyol részről pedig maradt ugyanaz a horrorpornó-forgatókönyv, ezúttal egész estés, szélesvásznú moziváltozathoz adoptálva. Aki nézte a meccseket és/vagy olvasta a blogot, az valószínűleg már kívülről fújja a szkript összes jellemző sablonját: jól meghajtott első negyedóra, némi tanácstalanság, sok kínszenvedés, pár kiváló csere Del Bosque-től, egyre fokozódó spanyol nyomás, majd valamikor a vége felé egy gól. Nincs utolérhetetlen gyönyörérzet, még a drámai csúcspont alkalmával is elmaradt a hideglelős katarzis, mert ez sem volt egy különösebben élvezetes meccs, ami általában az összes többi meccsről is elmondható, amit a spanyolok ezen a vébén játszottak, csak erről méginkább - ez volt a trágya meccsek zeitgeist-je, mondhatni. És ezért nem szereti az úgynevezett semleges érzelmű nagyközönség ezt a csapatot, és irtózik belül attól, hogy teljes szívvel elismerje a világ legjobbjának. Pedig az, de még mennyire, hogy.

Az egyik mostanában elharapódzó vélekedés szerint ez a spanyol válogatott nem játszik szépen, sőt mi több, egyáltalán nem is játszik támadófutballt, tudniillik olyan kevés gólt lőtt, amennyivel még soha senki sem lett világbajnok ezelőtt. Eszerint az attraktív, támadó felfogás meglétére a bizonyíték mindenképpen csak az ellenfelek hálójába bepakolt gólok nagy száma lehet, amik mellé ihatunk kurva sok bort, nevethetünk a bohócokon, hüledezhetünk a látványos akrobata-mutatványokon, meg a labdán egyensúlyozó elefánton. Ezzel a nézőponttal az a probléma jelen esetben, hogy így a lekvár teszi el a nagymamát, és ezen állítás alátámasztásához még csak az összes, a vb-résztvevő csapatok támadó attribútumait mérő és jelző statisztikát sem szükséges átböngésznünk, pedig nagyjából mindegyik kategóriában a spanyolok végeztek az első helyen (aki nem hiszi, járjon utána). Csupán meg kell értenünk, hogy a futball elsősorban háború, és csak utána minden más egyéb, például közönségszórakoztatás, még ha nagy áldása is ennek a játéknak, hogy utolérhetetlenül látványos tud lenni (például ha labda helyett egy bottal tologatható, alig látható koronggal játszanák, máris kevesebben néznék ugye). Nem csak a makulátlanul szép, esztétikus, dicsőséges, vagy diadalittas pillanatait érdemes értékelnünk - ahogy festményekből, vagy szobrokból sem csak a szépek, vagy a mozgalmasak érdekesek okvetlenül -, hanem az ocsmányakat, az iszonytatóakat, vagy az unalmasakat is. Ha pedig nem értjük vagy élvezzük a pályán uralkodó farkastörvényeket, felesleges a belépőnk árát visszakövetelve vernünk a jegypénztár pultját: ezek a csapatok erősségüktől függően győzni vagy túlélni érkeztek ide, nem azért, hogy nekünk tetszelegjenek (és ebből a szempontból a szambára szomjazó közönségnek részben bemutató, a csapatával mégis kíméletlenül jó futballt játszató Dunga a világbajnokság egyik legnagyobb hőse - még ha bukott is).

Persze az világos, hogy egy akciódús, lealázós győzelmet, vagy fordulatos párbajt egyszerűen nagyobb élvezettel néz az ember, mint egy végeláthatatlan hosszúságú iszapbirkózást, csakhogy ettől még az utóbbi esetenként hozhat jobb futballt, és szolgáltathat jóval magasabb színvonalú támadójátékot, még ha a meccs fent kitárgyalt, természetes körülményei ezt nem is képesek érvényre juttatni. Az például törvényszerű volt, hogy a spanyol válogatott mérkőzései külső szemlélők számára úgymond unalmasak lesznek, de ennek az oka nem a csapat hozzáállásában vagy szimplán a játékában keresendő (és most érdemes egy újabb pillantást vetni azokra a statisztikákra), hanem éppen abban, hogy nemzeti válogatott ilyen esszenciális szintre talán még soha nem fejlesztette a mérkőzéseket labdabirtoklással kontrolláló, rövidpasszos és technikás, de mindenekelőtt nagyon is támadó futballt. Az ellenfelek csak azt tették, amit minden épeszű, a kezében egyetlen nyomorult pisztolyt szorongató katona tenne a csatatéren, ha szemből, a péppé lapítás nemes szándékával egy Tigris tank közeledne: beásták magukat, kidobáltak pár gránátot, és imádkoztak. Hogy Iniesta a harmadik terepakadályon már ne jusson túl, hogy Xavi-tól öten már el tudják venni a labdát, nyolcan meg le tudják zárni a passzsávjait, hogy Xabi Alonso szemére húzódjon hályog, hogy Sergio Ramos állíttassa ki magát, Villa csessze el a ziccert, Casillas ne borotválkozzon, Busquets meg csak simán dögöljön meg. Némely kívánság teljesült, a csapat nem futballozott a legjobb formájában, ki-kicsúsztak a kezéből a meccsek olykor, több ízben szüksége volt a szerencsére, ráadásul Torres beállításával Del Bosque néha 10 emberrel küldte fel őket a pályára, ami nagyvonalú hendikep; de a selección olyan volt ezen a világbajnokságon, és pláne ezen a meccsen, mint Bud Spencer a filmjeiben, aki akkor sem esik össze, ha egyszerre heten ütlegelik, plusz hárman kapaszkodnak a szakállába, és egyébként is morcos a másnaposságtól - szóval csúf és szőrös, de minden kétséget kizáróan sexy. Ha már a polipot lenyúltuk a németektől, akkor nyúljuk le a Paulnál valamivel kevésbé jóképű, de hozzá hasonlóan bölcs Gary Linekert is: A futball egy olyan játék, amit 22 ember játszik 90 percen keresztül, és a végén mindig a spanyolok nyernek. 

Rendhagyó lesz az utolsó értékelő szekció, ugyanis egy huszáros vágással nem csak ennek a vékája alá rejtettem a meccs néhány kulcspillanatának bemutatását, hanem mindenkinek osztok évvégi bizonyítványt, a pályára ezúttal nem lépőket is beleértve. Hősök, színpadra!

Casillas (8,5) - A legfontosabb meccsen nyújtotta a legkiemelkedőbb teljesítményt, ami nem csak a kapus-kvalitásairól árul el sokat, hanem a csapatkapitányi karszalag viselésének jogosságára is megfellebezhetetlen bizonyítékot ad. A hollandok egyedüli nagy helyzeteinél, Robben mindkét ziccerénél a lehető legjobb ütemben mozdult ki, és a lehető legjobban reagált mintha csak Valdest látnánk. Semmivel sem tudták zavarba hozni, ha kellett, még Puyol-t is letarolta, csak hogy elérje a labdát, megfélelmlíthetetlen volt. Ha papírzacskó lett volna a fején végig, akkor is kitaláltuk volna, hogy teljesen csupasz a képe, persze lehet, hogy nem a meccsre, hanem az azt követő interjúra gyúrt vele (érthető). Nagyon jó vb-t zárt, és a csapatkapitányként lehúzott válogatott meccsek rekordját már elorozta Zubizarretától, hamarosan a maradékot is el fogja. Nagyobb összegben fogadnék rá, hogy 8 év múlva is ott lesz a keretben, halhatatlan alakja a spanyol labdarúgásnak. 

Capdevila (7) - Néha akadtak gondjai Robben-nel, de komolyabban egyszer sem tudta őt megetetni ez a botcsinálta Messi-klón, igaz, ehhez alkalmanként kellettek a többiek is. Sokszor hozta fel szépen a labdát a szélen, de túl közel nem merészkedhetett Stekelenburg kapujához. Minden bizonnyal leszerel a spanyol válogatott kötelékéből, és talán jobban is fog hiányozni, mint hinnénk, Del Bosque nem véletlenül bízott benne jobban Arbeloánál, aki az egyetlen lehetséges utódja jelen pillanatban. 

Piqué (8) - Robben helyzeteinél mintha ő is bealudt volna kicsit, egyébként nem tudott hibázni, ráadásul a mérkőzés vérgőzös aprításához képest kiemelkedően tisztán játszott. 23 évesen máris megnyert mindent, a világbajnoksággal olyasmit is, amiről Hierro vagy Camacho hiába ábrándozott. Nyilvánvalóan hosszú évekig lesz stabil kezdő a válogatottban, és biztos vagyok benne, hogy az imént említett legendás elődök között emlegetik majd az ő nevét is előbb-utóbb. De inkább előbb. 

Puyol (7) - Az van, hogy ha Robben elesik annál a bizonyos helyzetnél, akkor őt leküldi Webb egy pirossal, de a holland végül tovább tudott menni - pedig ennél kevésbé nyilvánvaló helyzetekben lazán feldobálta magát a vb-n, furcsa -, San Iker megmentette a napot, szóval megúszta mindenki. Mindent beleadott egyébként, élő legendává vált ezen a tornán, de valljuk be, lassul már rendesen, nem lenne meglepő a visszavonulása. 

Sergio Ramos (8) - A torna előtt még az volt a helyzet, hogy José Mourinho mindenképpen középső védőként számít rá Madridban (Gundelnek ezúton is üzenem, hogy elég lett volna beleolvasnia ebbe a posztba, és akkor máris nem csinál hülyét magából az ezzel kapcsolatos okoskodásával), de elnézve a jobb szélső vb-n nyújtott teljesítményét, talán annyira nem fog ragaszkodni Maicon leigazolásához. Ramos ugyanis úgy játszott ezen a meccsen, ahogy nagyjából végig: könyörtelenül jól. Mint ahogy az várható volt jóelőre, Kuyt-öt simán felzabálta, Elia már egy árnyalatnyival gyorsabb volt neki, de őt meg nem bírták normálisan megjátszani Sneijderék. Emellett persze folyamatosan ott kavargatott a holland tizenhatos környékén, rögtön az elején gólt is rúghatott volna egy kiváló csel után. A favágó ellenfél sajnos őt is lehúzta kicsit a saját szintjére, aztán majdnem legyőzte a rutinjával - elég keményen odapakolt nekik, persze félreértés ne essék, nem a börtönből frissen szabadult De Jong testi épségét féltettem. Kisebb csalódás, hogy nem vágatta le a haját a pályán, mint 4 éve Camoranesi, pedig győzelem esetére beígérte. Majd 4 év múlva. 

Busquets (8) - Kinyomhatatlan kullancs volt Sneijder seggében, és az egyébként perfekt mérkőzésén mindössze egy hibát követett el, rögtön az elején csúnyán odapasszolta a labdát Kuyt-nek, szerencsére a szörnynek 18 méterről ez nagyon nem számít gólpassznak. Műesések, fetrengések, és ami a legfontosabb, hogy többnyire lapok nélkül hozta le a vébét, pedig minden meccsen végig játszott. Aki tud mutatni nála jobb védekező középpályást 21 (!) évesen, az szóljon most, vagy hallgasson mindörökké. 

Xabi Alonso (6,5) - Kevésbé sikerült meccs volt ez neki, a hollandok a németekénél feljebb tolt, és agresszívebb védelmi vonalának talán ő látta a legtöbb kárát. Nem voltak döntő momentumai, inkább csak csöndben melózott, és segített, ahol tudott. De Jong egy jól irányzott dragon kick-kel padlóra küldte, járt volna a piros. A torna egészén majdnem végig zseniálisan játszott, meglepne, ha 4 év múlva nem lenne a vb-re utazó keret tagja, hiába lesz már 32. 

Xavi (7) - Kőkeményen őrizték, az első félidőben eléggé eltűnt, aztán a másodikban már előkerült, és megfelelő ritmusban pumpálta a vért a selección áramlataiba, miközben a kaput is folyamatosan támadta, felzárkózott a befejezésekhez. Ha nincs a löbbölt passza Iniestának, akkor Heitingát sem állítják ki, az a többször is visszajátszott, tizenhatoson belül történő esése viszont joggal nem ért tizenegyest Webb-nél. Eléggé megviselte a hollandok játékstílusa, nehezen tudta megőrizni a nyugalmát, szerencsére egy kis hisztinél nagyobb baromságot nem követett el. Ahogy az elődöntő előtt készített interjúban is mondta, a pályafutása megkoronázása a világbajnoki győzelem, és bár ezeken a meccseken többnyire nem játszott káprázatos formában, így is joggal nevezhetjük minden idők legjobb spanyol középpályásának. Az Eb-n még biztosan játszani fog, de szép lassan átadja majd a helyét Fabregas-nak, soha rosszabb utánpótlást. 

Iniesta (8) - Külön utaztak rá a hentesek, Van Bommel ott taposta, ahol érte, és majdnem ki is provokálta ezzel a kiállítást, Iniesta ugyanis elvesztette a fejét, egy lökéssel törlesztett, amire nincs mentség. Szerencsére Webb nem akart ezzel belenyúlni a meccsbe, bár ekkor már csak a lovak közé ejtett gyeplőt igyekezett kibányászni valahogy ez a szegény ember. A döntése vitatható, az indokai viszont világosak, a piroslapot csodával határos módon hetedjére is megúszó Van Bommel nem érdemelte volna meg, hogy a csapata így kerüljön előnybe. Iniesta mindenesetre jól játszott, majdnem minden narancs sárga lett miatta, a menetrendszerű késeléseken kívül semmivel sem tudták tartani. Elszórakozott több gólhelyzetet is, aztán eldöntött mindent, ezzel második helyen zárt a házi góllövő listán, persze, hogy ő, aki soha nem rúg gólt. 9 hónappal azután, hogy szintén győztes találatot szerzett a Chelsea ellen a Bajnokok Ligája elődöntőjében tavaly, Katalóniában ugrásszerűen megnőtt az újszülöttek száma a kórházakban, szóval úgy kábé 2011 áprilisára nem árt majd építeni pár újat, hogy elférjen a sok csecsemő, akik persze mind az Andrés nevet fogják viselni (tényleg, kit érdekel az a Wayne Rooney-kkal teli kocsma most már?). Még lazán van rá 6-7 éve, hogy elorozza a minden idők legjobb spanyol középpályása címet Xavi-tól. 

Villa (6,5) - A szokásos színvonalon robotolt megállás nélkül a mezőnyben, a kapu előtt meg igyekezett tüzet csiholni abból a kevéske szikrából, ami a darálóban jutott neki, több-kevesebb sikerrel. A mérkőzés elején még úgy tűnt, hogy biztosan gólt lő, aztán a végefelé már lógott a bele, joggal kapta le Del Bosque. Ha konkrétan ez a meccs annyira nem is, a világbajnokság Villáé volt, és bár Müller kapta az Aranycipőt, Forlán pedig az Aranylabdát, a spanyol 7-esre valószínűleg legalább ennyien fognak emlékezni. Neki sikerült az, ami a hasonlóan tehetséges Raúl-nak nem: korszakos játékossá vált a nemzeti színekben, ráadásul hamarosan a nagy előd gólrekordját is megdönti majd. A Barcelona meg dörzsölheti a tenyerét, hogy már a vb előtt sikerült megvennie, jelenleg 70 misi alatt a Valencia képviselői le sem ülnének tárgyalni róla. Most nyilván verik a fejüket a falba valahol, hát szelaví. 

Pedro (6,5) - Jól mozgott most is, indult tőle pár ígéretes összjáték, bár a holland izomagyúakkal azért több problémája akadt, mint a német kislányokkal. A második félidőben kissé elkámpicsorodott, Del Bosque-nek viszont széljátékra volt szüksége, szóval jogosan cserélte le. Talán kicsit csalódott, hogy jó szokásával ellentétben most akadt egy versenysorozat, amiben nem tudott gólt lőni, de ha valakinek, akkor neki biztosan lesz még erre ideje. Nem a leglátványosabb tehetség, de annyira alázatos, szorgalmas, és kitartó, hogy ebből még bármi lehet, természetesen nem a további vb- és Eb-résztvételekre gondolok, mert az nyilvánvalóan alap. Ha Müller kapcsán mindenki ezt emlegeti, akkor vele kapcsolatban is kell, hogy két éve még a harmadosztályban futballozott jóformán. Félelmetes karrier. 

Jesús Navas (7) - Megint remek érzékkel cserélt Del Bosque, Navas széljátékával sikerült csak igazán terpeszállásba erőltetni a holland védelmet - hogy aztán később Fabregas és Iniesta miatt kényszerüljenek lehajolni a szappanért. A tolókocsiját vadul tekerő Van Bronckhorst nem nagyon tudta felvenni a versenyt Jézus vadászgépeket idéző utazósebességével. A lelátón való kupamarkolászást követően valószínűleg nem kellett álomba sírnia magát a honvágya miatt éjjel, bárcsak minden depressziós kölyköt ilyen nyári táborba küldhetnének a szülei. Fényes jövő előtt áll, pláne ha figyelembevesszük, hogy a harmadennyire nem meggyőző, argentin Di Maria ősztől a Real Madridban folytathatja.

Fabregas (7) - Jobban szeret közel lenni a kapuhoz Xavinál, és ott jóval hatékonyabb is. A beállása után nem sokkal eldönthette volna a meccset, de Stekelenburg valahogy hárította a ziccert. Aztán kicsit később már tényleg el is döntötte, neki egy ilyen gólpassz ujjgyakorlat. Sajnos sehogyan sem fért be a kezdőcsapatba, de ez 2 év múlva már egészen másképp lesz, pláne, ha nem szúrja el a jövőjét a kurvázással klubkurválkodással, mint Ribery. Ilyen kevés játékperccel is jónak mondható világbajnokság van mögötte, előtte pedig határként a csillagos ég. 

Torres (5) - Értelmes megmozdulás nélkül hozta le a meccset, a legtöbben arra fognak emlékezni, ahogy belesérült egy rossz lépésbe. Élete legrosszabb éve ez, mindenképpen a legnagyobb csalódás az ő szereplése, gyakorlatilag semmit sem ért a jelenléte, a döntőt megelőző könyörgése Del Bosque-nek a kezdőcsapatba kerülésért is jelentősen rontja a megítélését. Remélhetőleg nem tette tönkre örökre a sérülése, és az azt követő műtét, a Liverpool-t pedig Rafa Benitez, tehát nem indul el lejtőn a pályafutása (mert láttunk már ilyet is). 

Valdes, Reina - A Svájc elleni vereség miatt egyetlen játékperchez sem jutottak, de a képek és felvételek alapján sokat hozzátettek a csapat hangulatához, Reina meg ugye kivédetett egy büntetőt Casillas-szal. A spanyol futball kapus poszton elég jól el van eresztve, szóval majd meglátjuk, hogy Victornak milyen esélyei vannak a továbbiakra, ellenben Pepe garantáltan sokáig maradni fog még.

Marchena - Kétszer is becserélte Del Bosque a védekező középpályás posztjára! HA! Ha Puyol visszavonul, talán - nagyon talán - valamivel ő is többet fog majd játszani az elkövetkezendő egy-másfél évben csereként, 30 évesen még nem olyan vén.

Arbeloa - Capdevila még az előkészületi meccsek során kiszorította, majd a padon is hagyta. Menet közben kívánatosnak látszott a változtatás, Del Bosque azonban bölcsen megőrizte bizalmát a Villarreal balbekkjében. Az öreg harcos utódja azonban szinte garantált, hogy ő lesz.

Mata - Egyszer volt lehetősége pályára lépni, akkor elfogadható volt, ezt leszámítva többnyire csak a padon porosodott. Lesz ez még jobb.

Javi Martínez - Megmutathatta magát egy végigalibizett félóra erejéig, ennél nem is nagyon álmodozhatott dicsőbb pillanatokról. De bekerült a körforgásba, neki ez a lényeg.

David Silva - A legnagyobb meglepetés Del Bosque-től a Silvának kiosztott kevés játékperc volt. Második ránézésre azért nem annyira érthetetlen ez, Svájc ellen besült a koncepció, változtatni kellett, ő pedig poszt nélkül maradt a csapatban. A vb közben lezajló átigazolása a Manchester City-hez sem valószínű, hogy különösebben tetszett volna a kapitánynak.

Llorente - Nagyszerűen játszott Portugália ellen, az alapján egy kicsit sajnálhatjuk is, hogy nem láthattuk többet a pályán. Remélem lesz még lehetősége gólokat rúgni a selecciónban, rendkívül szimpatikus figura. Reméljük addigra lesz végre az ő méretében is spanyol mez.

Raúl Albiol - Egyetlen percet sem játszott, még nem jött el az ő ideje, viszont Puyol távozásával biztosan el fog.

 

Egy dologról nem esett szó soha ezen a blogon, mégpedig, hogy miért is kellene, vagy érdemes egyáltalán a spanyol válogatottnak szurkolni. Hosszasan tudnám sorolni az érveket a futballromantikus hozzáállástól kezdve, a nagy magyar válogatottakhoz közel álló játékstíluson keresztül egészen Kubaláig, Puskásig, Cziborig, vagy Kocsisig, de most már egyébként is felesleges. A legnagyobb érv úgyis az lenne, hogy azért, mert valakinek szurkolni kell baszki, enélkül ugyanis élvezhetetlen és fogyaszthatatlan a futball, egy világbajnokság meg aztán végképp. Legalábbis nekünk, magyaroknak, akik pótszerként még ilyen hülye blogokat is irogatunk már, hátha sikerül elhitetnünk magunkkal, hogy igazából ez így is olyan jó móka, mintha a saját csapatunk lenne ott, pedig hát megközelítőleg sem. Mert a mi csapatunk a magyar válogatott, és ha valaki hiányolta erről a blogról a T/1-ezést - nyertünk, vesztettünk, a németeket picsánrúgtuk -, akkor annak ezt a magyarázatot tudom adni. Őszintén remélem, hogy senkit sem zökkentettem ki az ünnepélyes hangulatából ezzel, de fontosnak éreztem leszögezni. Szóval továbbra is Viva Espana, de sokkal inkább Hajrá Magyarok!

Ezzel a poszttal a blog bizonytalan ideig felfüggeszti tevékenységét, és remélhetőleg legkésőbb 2 év múlva újra beindul egy spanyol szemszögből hasonlóan jól alakuló Eb alkalmából. Szeretném megköszönni mindenkinek a kitartó figyelmet, olvasgatást, kommentelést, facebook-lájkolást, a dicsérő szavakat, jól esett mind, és ezek nélkül fele ennyire nem lett volna szórakoztató csinálni, értelme legalábbis biztosan semmi. Külön köszi jóbarátaimnak, Julinak a míves, gyűlölve szeretett fejlécet (amit többszöri kérése ellenére is basztam kicserélni kisebbre), Mikinek a jobbnál jobb artworköket és Ana-Luciát, a Nou San Trafford fura urainak, Bencének és Henriknek meg minden egyéb segítséget. És persze a koleszos+homoszex+élmények keresőszavak alapján idetévedt olvasónak, hogy nem kommentelt.

Szép volt, jó volt, Oberhauseni Szent Pál legyen veletek, sziasztok!

76 komment

Címkék: meccs keret döntő értékelés knockout st paul

A bejegyzés trackback címe:

https://seleccion.blog.hu/api/trackback/id/tr932145701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robot_ 2010.07.13. 12:34:22

koszi a bejegyzeseket!

montipájton 2010.07.13. 12:49:11

Nagyon jó írás, rendben lévő elfogultsággal, élvezetes stílusban, gratula.
Egy dologban mégis, megint, mindig kötekedek: az oké, hogy a futball nem bohócok és artisták és zsonglőrök stb., hanem háború, Cél és Eszköz stb., - de a futball RÉGEN is az volt (igen, még 1974-ben, 1966-ban és 1982-ben is pl.), mégis láttunk öt-hat gólos vb-döntőket, ennél bátrabban támadó csapatokat és sokkal jobb formában rohamozó győzteseket.
Van hova fejlődni, de hát a spanyolok tudnak is. Megérdemelték. (De nagyon nagy kár, hogy a brazilok elcseszték - Luis Fabiano nem Robben lett volna a ziccerben, és onnan pl. micsoda meccset láttunk volna ugye.)) )

casaubon 2010.07.13. 12:54:13

hiányozni fog a blog. ennél nagyobb dicséret, azt hiszem, nem kell :)

a VB-t pedig röviden le lehet zárni: minden jó, ha a vége jó. azt hiszem, az nst-n volt egy tökéletes összefoglalása a spanyolok játékának az egyik kommentelőtől (nem emlékszem rá, kitől, ha olvasod, jelezd, hogy tiéd a copyright :)): ha egy várat ostromol a sereg és nem megy rohammal, akkor beveszi kiéheztetéssel. ezen a vb-n ez történt. de ha a spanyolok a ziccereiknek csak a harmadát berúgják, akkor mindenki áradozna, hogy milyen magabiztosan nyertek.

apropó, de Jongot nem tilthatják el utólag a karaterúgásért?

HAnonymus 2010.07.13. 13:04:00

Rizla! Nagy gratula a bloghoz, jó kezekbe került. Két év múlva remélem veled megy tovább, vagy indul újra. Köszönöm.

dvittore 2010.07.13. 13:06:00

Fabregas "klubkurválkodása" alatt a Barca cserepadra történő igazolását értetted?

Szerintem jobban tenné, ha még maradna egy évet (Wenger kezei alatt tuti nem kallódik el), vagy olyan csapatba igazol, ahol stabil kezdőként számítanak rá.

Nekem az egyik kedvenc játékosom, szívem szerint a Real kezdőben látnám, de sajnos annak nem sok az esélye. Remélem nem jár úgy, mint Torres és a PL irama és az azzal járó ütközések nem teszik tönkre az egészségét. Mindenesetre az a lábtörés figyelmeztető jel volt!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.13. 13:09:54

Köszönjük a posztokat, nagyon jó volt a blog!

Én a játékstílus és a klubokban megismert szimpatikus arcok mellett azért is szurkoltam a spanyoloknak, mert egyszerűen mindig többet érdemeltek az általam látott vb-ken, Eb-ken, mint amennyit elértek. Lehetne sorolni, hogy mikor min múlott. Most ez a csapat annyira összeérett, hogy mindent megtanult a nyerés tudományából, és ezzel valamelyest a spanyol foci múltjának nagyságait is új fénybe vonták.

@montipájton:

Szerintem nagyon csalóka ez a visszavetítés. Most is vannak sok gólos meccsek, mint ahogy régen is voltak 0-0-k. Hogy mást ne mondjak: ki tudja, milyen meccs lett volna a '70-es vb-döntő, ha a brazilok nem egy holtfáradt, kizsigerelt, 120 perces drámában idegileg is kikészült olasz csapat ellen játsszák? Biztosan akkor is 4-1 lett volna? Nem hiszem.

smartdrive 2010.07.13. 13:17:39

meg mondjuk Mascherano is

de tényleg nem a húszévesek posztja

Atomot Nekik! 2010.07.13. 13:18:09

Rizla!
Maxi köszi az írásokért.
Úgy vártam a meccsek utáni posztokat, mint kamasz gyerek a nedves bugyis randit. Kár, hogy most lelép a kislány = abbahagyod a blog írását.:(((((

Marhára nem bánnám, ha meggondolnád magad.

A játék értése, pont elegendő mértékű elfogultság, élvezetes fennkölten alpári stílus, némi élcelődés és - mindenek felett - sportszerűség. Na, ez éreztem ki mindebből.

Visszatérve a randis hasonlathoz: Most jó! Ah! Ne hagyd abba! :))))))

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.07.13. 13:19:14

Jo volt a blog, jo volt az osszefoglalo - nagy pirospont a Hajra magyarok eszmefuttatasert, ha a spanyol valogatottnak igy tudok szurkolni taknyos korom ota milyen lehet(ne) atelni a magyar valogatott meneteleset/szerepleset egy vilagversenyen.
Viszont rizla ezzel a Fabregasklubkurvalkodassal mit akartal nem ertem...megint lemaradtam valami uj hirrol/alhirrol?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.07.13. 13:21:04

Ja es ugy nez ki ha minden osszejon (es latogathato) holnaputan megyek Szent Paulhoz hodolni :)))

montipájton 2010.07.13. 13:30:01

@Csöncsön: Egyes meccseket elő lehet venni, de a tendencia nem hazudik. 82-ben meg 86-ban is írták a döntő után, hogy nem volt valami nagy szám (konkrétan emlékszem), de ez akkor azt jelentette, hogy pl. Argentina Maradona visszafogottabb játékával együtt is rúgott hármat. A 90-es volt az első igazán góliszonyos vb, ehhez méltó döntővel, azóta meg szinte nem is láttunk másmilyet.
Ma pedig megindokoljuk, miért élvezetesebb ez a foci a réginél, és nyilakkal telitűzdelt ábrákkal igazoljuk, hogy a futball magasiskolája minden meccs. Változnak az idők.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.13. 13:43:52

@montipájton:

A tendencia talán annyiban igaz, hogy professzionálisabban készülnek a csapatok egy-egy meccsre, mindent kielemeznek, pontosan, szinte precíziós gépezetként működik minden, és tényleg nüanszok döntenek.

Egy ember volt, aki valami mást próbált: Maradona. Az eredmény 0-4 lett a profizmussal szemben. Szerintem érthető, hogy a többi nagycsapat el akarja kerülni ezt az élményt.

Goyo 2010.07.13. 14:00:04

Jó írások voltak, köszi!

caralho voador 2010.07.13. 14:02:28

Én is mérgelődtem Gundel Ramos-os okoskodásánál, annál is inkább, mert Mourinho egyik első madridi nyilatkozatában azt mondta, Sergio a világ egyik legjobb KÖZÉPSŐ védője lehet majd. Khm. Remélem, Maicon érkezik is.
Aki pedig fanyalog a 7meccs/8 gólon, az pontosan annyira nem ért a futballhoz, mint az MTV szpíkerei. Ez nem egy olaszos katenaccsó, hogy ülünk tízen a saját tizenhatosunkon, oszt' majd hátha egy kontrából sikerül, ha meg nem, akkor tizenegyesekkel, vagy olyasmi, mint amit 2002-ben csináltak a friccek: minden meccsen az ellenfélnél szarabbul játszva, egy talált góllal nyertek, Kahn pedig kivédte az ellenfél szemét, így jutottak a döntőig. A spanyolok minden meccse igen szórakoztató és marha feszült volt, a feszültség pedig részben pontosan a játékstílusukból eredt: sosem lehetett tudni, hogy mikor jön egy ritmusváltás vagy bepassz, amiből ziccer lesz.
Az előny tartásának pedig nincs is szemet gyönyörködtetőbb módja, mint ez a labdajáratás, amivel egyrészt nem adják fel a támadások lehetőségét, lesik az alkalmat, másrészt fizikálisan és idegileg is taccsra teszik az ellenfelet. Aki azzal pedig, hogy nincs nála a labda, esélytelen elkapni a ritmust. Megjegyzem, 2002-ben a brazilok is valami hasonlót csináltak - és nyertek.

Melchi Zadok 2010.07.13. 14:28:24

megint óriási tévedés azt gondolni, hogy a kevésbé látványos futball az jelenkori képzódmény.

LÓFASZT! az 1990-es VB az egyik legszarabb volt evör.

másfelől ismételten tévedés azt gondolni, hogy a spanyalok ölik a játékot, és erős védelemmel kevés rúgott gólra állnak be. ezen a VB-n nem volt mégegy olyan csapat, amei annyi helyzetet dolgozott volna ki és hagyott volna ki, mint a spanyol. a spanyol (legyünk megengedők inkább Barca) foci látványos és élvezetes. és eredményes. ezen a VB-n viszont átok ült Torresen és az öt gól ellenére én láttam már david villat is jobb formában játszani.
ők a legjobbak, ez nem vitás. de nem úgy a legjobbak, ahogy Te gondoltad kedves posztíró :)

Neil Blender 2010.07.13. 14:32:19

Rizla!

Köszi mindent, fasza volt olvasni a posztot a vb alatt! Reméljük 2 év múlva újra te hajtod majd itt a lovakat!

És köszi a seleccionnak is a VB-t, jobb volt ez így mintha a laikus számára is világos lenne Spanyolrszág minenkinél jobban megérdemelte a győzelmet. Lájkolom, basszameg :)

P.S. Di Maria 2 gólt fog lőni az első clasicon, termeszetesen golok elott mind2szer beborozi a Puyol Pique parost.

Majd csajom felkelt hogy menni kell dolgozni elég az álmodozásból és bent elolvasom a hírt miszerint 10 milláért eladtuk a Milannak. :)

al Dajjal 2010.07.13. 14:41:43

Én a Svájc elleni vereség után elképzelhetőnek tartottam, hogy a spanyolok is a leégő csapatok között lesznek. Nem jött be. Hogy sajnos, vagy szerencsére, ezt embere válogatja. Én örülök a címüknek.
Laikusként a következőképp láttam a meccseiket:
Folyamatos nyomás. Megyünk, sok apró passzal mozgatjuk, fárasztjuk az ellenfelet. Megyünk-lepattanunk, megyünk-lepattanunk... a végén pedig a fáradt védelem egyszer tuti hibázik.
Zavart, hogy rengetegszer túlkombináltak dolgokat, a tutinál is tutibb helyzetet akartak. A módszerben egy gól tuti benne van, de az sajnos nem mindig elég. Amit már mások is megmondtak: helyzetkihasználás! Én ehhez hozzáteszem: Helyzetfelismerés! Sokkal többször el lehetett volna lőni a bogyót még egy passz helyett. És akkor több mint valószínű, hogy többgólos, élvezetesebb, látványosabb meccsek lettek volna, s töredékére csökkentek volna a fanyalgók is.
Kicsit olyan kép alakult ki, mint egy csapat programozott robot: Az a parancs, hogy menjünk be a 16-on belülre, passzoljunk minimum egyet, s utána lőjünk gólt! Meccsenként egy gól benne van ebben a módszerben, ha jól tudják kivitelezni. (Jól tudták, ezt senki nem vonhatja kétségbe.)

dvittore 2010.07.13. 14:46:18

@melchi zadok: "a spanyol (legyünk megengedők inkább Barca) foci látványos és élvezetes"

Személy szerint nekem jobban tetszett a spanyol foci, amikor nem volt ennyire barcás (hollandos), de az tény, hogy ez így hatékonyabb.

Mivel most már megvan az EB és VB cím, ideje lenne visszatérni a látványos (kevésbé Barcás) spanyol focihoz.

Ez utóbbi egyébként a Xavi - Fabregas cserével lehet, hogy hamarosan megvalósul. Benne kevésbé van meg a tökölős tiki-taka és többször vállalkozik mélységi passzra, cselre, lövésre. Persze ha Barcelonába igazol ezt hamar kiölik belőle. :-)

Sir Black The Brightest 2010.07.13. 15:10:17

Torres remélem újra formába jön és nem veszik el a süllyesztőben... A kiöregedők remélem még az EBig kihúzzák valahogy, hogy búcsút lehessen tőlük venni egy nagy tornán nem pedig csak úgy év közben vonulnak vissza a válogatottságtól.

Grat a bloghoz és köszi az írásokat!

Jimbo75 2010.07.13. 15:12:22

Gratu, ahogy a vb legjobb csapata a spanyol volt, úgy volt ez a blog is a vb legjobb blogja, köszi érte:)))

Melchi Zadok 2010.07.13. 15:14:49

@dvittore: kedves dvittore,
a barca focija hál istennek már két éve nem hollandos.

ZX 2010.07.13. 15:26:48

Grat a spanyoloknak, de mint német szurkoló mondom, a Gary Lineker mondást nem lehet lenyúlni. Mert akárhogy is, a spanyoloknak eddig 1 döntő, 1 Vb cím a mérleg, a németeknek 7 döntő, 3 arany, és több érem mint bármelyik más országnak.
Még egyszer grat, mert most a spanyolok jobbak voltak.
De 2 év múlva végetek mint a botnak. :) Remélem az egy nyílt sisakos élvezetes meccs lesz. ;)

kokavec 2010.07.13. 15:30:39

grat. bár volt még 3-4 csapat, aki szerintem ugyanilyen eséllyel nyerhetett volna.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.13. 15:37:47

"Csupán meg kell értenünk, hogy a futball elsősorban háború, és csak utána minden más egyéb, például közönségszórakoztatás, még ha nagy áldása is ennek a játéknak, hogy utolérhetetlenül látványos tud lenni" - nagyon fontos megállapítás ez. Én is ennek gondolatnak a megfogalmazásával birkóztam különböző kommentek tucatjaiban a vébé alatt. Ezért zavarnak a hangulatkeltő fanyalgások különböző tévé stúdiókból és az éteren keresztülről.

Abban is egyetértünk, hogy akkor lenne igazán jó móka a vébé, ha végre a mieink is ott lennének.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.07.13. 16:02:30

"irtózik belül attól, hogy teljes szívvel elismerje a világ legjobbjának. Pedig az, de még mennyire, hogy."

"a spanyolok ... nyertek egy tornát, amelynek a véletlen folytán "világbajnokság" a neve, de ha ez a spanyol labdarúgó-válogatott a legjobb a világon, akkor a futballszerető milliók jobban teszik, ha keresnek egy érdekesebb és nem utolsósorban hasznosabb szórakozást maguknak."

via magyaridiot.blog.hu/2010/07/12/a_futball_halala_magyaridiota

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.07.13. 16:04:05

@popp: "Abban is egyetértünk, hogy akkor lenne igazán jó móka a vébé, ha végre a mieink is ott lennének."

mókának valóban az lenne a legjobb. szegény Észak-Korea nem lenne egyedül... ;-)

dvittore 2010.07.13. 16:05:27

@melchi zadok: azért valljuk be Messi (és korábban Ronaldinho) kreativitása sokat dob rajta. Nélküle több lenne a mostani spanyol meccsekhez hasonló 1-0, vagy éppen svájci mintára 0-1. :-)

harcilepke 2010.07.13. 16:19:27

Köszönöm mindazok munkáját, akik hozzátettek valamit ehhez a bloghoz. Nagyon élvezetes volt olvasni a cikkeket és a kommenteket, remélem 2 év ugyanitt, ugyanígy...

blah 2010.07.13. 16:25:55

@ZX: kár, hogy a németek megint kúrva nagyot betliztek a spanyolok ellen. Már ebből is lehetne mondást faragni...

ZX 2010.07.13. 16:30:39

@blah: Jah, mert 2x kikaptak egy nagy tornán? Faragj mondást belőle. Most a németek járnak azon az úton amit a spanyolok kezdtek 4 éve. Szóval 2 év múlva meglátjuk. Győzzön a jobb.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.13. 16:32:33

csak bele-bele olvastam az írásokba, de gratulálok a bloghoz én is!

Üdv, ymy - cesc örök vitatéma marad köztünk:)

blah 2010.07.13. 16:43:28

@ZX: inkább azért mert mind a kétszer kritikán aluli teljesítményt nyújtottak... A pályán való lézengés nálam nem teljesítmény.

Melchi Zadok 2010.07.13. 16:51:12

@dvittore: lehet, de az az igazság, hogy pedro és krkic játéka hamarosan felnő erre a szintre. szóval hajrá barca! :)

lkjpoi 2010.07.13. 16:51:14

A baj csak ott van, hogy még mindig rá akarod erőltetni másokra, hogy ezt a spanyol csapatot jó nézni. Neked, mint szurkolónak biztosan jó... amúgy egy kívülálló számára nyomasztóan unalmas meccseket produkálnak, már a 2008-as EB-n is ezt éreztem.
Semmi gond azzal, hogy ők a legjobbak, és hogy ők nyerték a vb-t, a gond azzal van, amikor a spanyol csapat szurkolói le akarják vezetni, hogy márpedig aki nem a spanyoloknak szurkol, az hülye... h hogy lehet például az olaszoknak szurkolni, meg mákkal nyertek vb-t, stb... namost az olaszok 2006-ban 12 rúgott góllal lettek világbajnokok, a spanyolok most 8-cal.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2010.07.13. 16:57:10

a blog a legjobb volt a szurkerblogok között, sztem. gratula hozzá! nagyon várom azt a pillanatot, mikor majd javi martinez odaér alonso posztjára

a spanyol válogatott olyan, mint bud spencer - na ez akkora hasonlat, hogy a rohadtéletbe nagyon nagy, na!

találkozunk a la liga-ban!

ZX 2010.07.13. 18:30:32

@blah: Nem tudtak kibontakozni. A spanyolok pl. senki ellen nem tudtak kibontakozni, mert mindenki védekezett, ezért játszottak végig szar focit. Ezen már csak a vb cím segített, no meg egy pici szerencse is.

Szaffi B. 2010.07.13. 18:36:17

Jó volt olvasni a blogot és tökéletesen egyetértek a szurkolói hozzáállással. Hajrá spanyolok, de csak mert MI nem vagyunk ott! :))))))

gibson 2010.07.13. 18:36:33

Nagyon jó volt a blog, koszi rizla! A legjobbak talán az élő meccsközvetítések voltak, el tudnám viselni év közben is, az unalmasabb spanyol bajnokik alatt... :)
Az írásaid színvonala pedig posztról-posztra kifogástalan volt, sőt, egyre érettebbek, kiforrottabbak lettek, pedig már az első bejegyzés sem volt gyenge. Csak ismételni tudom magam: nem szabadna abbahagynod a blogírást.

daito 2010.07.13. 18:59:57

@montipájton: annak veszed, aminek akarod.

A mai foci sokkal taktikusabb, gyorsabb, keményebb.
Ne tessék elfelejteni, hogy ma már sokkal kevesebb a cselezés (sajnálom is). Pont az emlegetett Diego Armando volt nagy cselező - ma úgy rúgnák le, hogy a lába sem érné a földet. Nem szemétségből írom, de a múlt nagy focistái, csapatai nagy valószínűséggel labdába sem tudnának rúgni a mostaniak mellett. Ez egy mi lenne ha típusú kérdés; de a mostaniak iszonyat sokat futnak, sokkal többet passzolnak; sokkal keményebb, határozottabb a hátvéd munka is.

Semmi extra, meg kell nézni összefoglalókat 20-30 évvel ezelőttről, és azt látod, hogy az akkori foci békés csapdlecsacsizás a mai mellett, vicc gólokkal, minimál hátvéd munkával.
Amit ott láthatsz, olyat már nem látni egy normális bajnokságban, egy normális csapatnál sem.
Konkrétan az 50-60-as évek focija meg érthetetlen mai szemmel, egy Van Bommel gyk. kiirtaná az Aranycsapatot is, de ami biztos, Puskás Öcsit bármikor lefutná.

A mi focistáink pedig akkor lesznek kint (talán), ha végre elfelejtjük a szépséges múltat - vagy meghagyjuk a tévének és abbahagyjuk a sírást a sosemvolt focinkról; valamint ha leszállunk erről a "nagy pénz - nagy foci, kis pénz - kis foci" szövegről.
Ez a vb remekül bebizonyította, hogy kicsi, szegény országok focistái is meg tudják verni a gazdag, menő sztárokkal felálló nagy válogatottakat.

mascota 2010.07.13. 19:53:14

@daito: Abban egyetértek, hogy a mai csapatok tutira agyonvernék a "régi idők" megkönnyezett nagycsapatait, de ettől függetlenül a mai futball sokkal kevésbé élvezhető (vagy szórakoztató, ahogy tetszik).

Életkorom miatt csak 1982 óta tudom figyelemmel követni a vb-ket, de a negatív tendencia egyértelmű: egyre kevesebb gól, egyre kevesebb hangsúly a támadáson, a védekezés mindenekfelettisége és túlbiztosítottsága...

És minden hivatalos derűlátása ellenére ezt a FIFA is nagyon jól látja: amikor legutóbb ilyen gyenge vb-nk volt (1990-ben), eltörölték a kézzel megfogható hazaadást és bevezették a győzelemért járó 3 pontos rendszert.

Most, 20 év után ott tartunk, hogy így is majdnem olyan kevés gól esett mint az itáliai Mondialén, és ez nem örömteli tendencia, akárhogy is magyarázzuk!

Hozzáteszem: a vb eleje óta a hispánoknak szurkoltam, és örülök is, hogy megnyerték, de a csúcsfutball nézhetővé / élvezhetővé tételéhez megint adminisztratív változások (pl. les eltörlése, szabálytalanságok komolyabb szankcionálása) kellenek szvsz.

Viszont a blog összességében jó volt, ENHORABUENA:-)

robot_ 2010.07.13. 20:34:53

"A futball egy olyan játék, amit 22 ember játszik 90 percen keresztül, és a végén mindig a spanyolok nyernek. "

Ehh.... ez azert mar sok szerintem. (most nyertek eloszor, Lineker a vereseg utan mondta, a nemetek akkor 2szeres, azota meg mar 3szoros VB gyoztesek, az hogy a legjobb 3-4 -ben ott lesznek mar nagyobb valoszinusegu lassan mint hogy nem)
Amugy sztem a foproba igazabol a VB volt, itt mar eselyeskent indultak az elejen is, es meg is leptek vegso soron.

Ettol eltekintve jo kis osszefoglalas, meg a blog is jo volt vegig. Kosz.

robot_ 2010.07.13. 20:35:42

@robot_: ÁÁÁÁ
ugy ertem a foproba az EB volt, bocs.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.13. 21:07:04

@robot_:

Én úgy tudom, hogy Lineker a '96-os Eb után ragadtatta magát a híres mondatára. Azóta pedig nem nyertek semmit a németek. Ami egy kicsit ironikus. Lehet, hogy átokként hatott a mondat? :-)

Egyébként azért is örülök a spanyol vb-címnek, mert most már vitathatatlan futballnagyhatalom Spanyolország (válogatott szinten is). Ráadásul az angolokkal és franciákkal ellentétben nem hazai pályán nyertek vébét, sőt az egyetlen európai csapat, amelyik más kontinensen nyert. (Például) 2002 után ez már nagyon kijárt.

robot_ 2010.07.13. 21:20:49

@Csöncsön:
Hat igen, de mondjuk Del-Amerikan meg Europan kivul nem is volt nepszeru a foci, azt ne felejtsd el, tehat mikor a klasszikus 3 nagy (Olasz, Nemet, Brazil) nyert, tobbnyire a sajat kontinensen, az annyit jelentett, hogy mondjuk Del-Amerikaban nem nyert europai, Europaban meg nem nyert del-amerikai csapat legtobbszor, (tisztelet a kivetelnek)
Tehat a tornak nagy reszet eleve ezen a ket kontinensen jatszottak, Afrikaban vagy Azsiaban szoba se johetett volna korabban, de ezt be is mondtak mar 4 kozott, h mindenkepp idegen kontinensrol lesz a bajnok, mert Ghána kiesett. Nem sok esely lett volna h afrikai csapat nyer vagy azsiai, ugyanakkor ha europaban van a torna, v del-amerikaban, akkor kurvanagy esellyel "helyi" csapat nyer, mert egyszeruen az indulok szamanak aranya olyan magas a helyiekre nezve. De mindegy is.
A Lineker mondat lehet h tenyleg akkor hangzott el, en meg keverem valamivel, de ki jegyzi meg manapsag mit mond egy angol. :) A nemetek egyenlore meg e tornak legkiegyensulyozottabb, es legeredmenyesebb csapata, de persze hogy benne van a kalapban hogy ez nem midnig lesz igy.

gibson 2010.07.14. 11:38:08

Angolul tudóknak egy kis érdekesség:

www.goal.com/en/news/1717/editorial/2010/07/13/2023127/world-cup-2010-comment-spains-double-champions-the-greatest-team-

A mostani spanyol együttes összehasonlítva a történelem legnagyobb csapataival, köztük az '54-es magyar válogatottal :)

Player 1 2010.07.14. 11:53:51

@Csöncsön: Nem nyertek semmit?Persze, aranyat nem.2002 ezüst, 2006 bronz, 2008 ezüst, 2010 bronz.Ez neked semmi?Egy olyan csapat sem volt, ami az utóbbi 8 évben ilyen eredményes lett volna.Soha nem tartják esélyesnek őket, de szinte mindig éremmel térnek haza.

Player 1 2010.07.14. 11:55:58

Ráadásul a legnehezebb ágon lettek bronzérmesek.A spanyolok ellen meg eltaktikázták.Pedig az ő játékuk az, hogy passzolgatnak hátul, néha valamelyik űberszupersztár átcselezi a fél védelmet aztán elveszik tőle, aztán bekotornak egy malacgólt a 2 félidőben, és megnyerik 1-0-ra.

recentp 2010.07.14. 12:02:32

Nagyon jó volt a blog! Ami eddig hiányzott - a jó és valódi elemzések egy meccsről - azt itt megtaláltam. Köszi!

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.14. 15:41:25

@Player 1: Persze-persze, eltaktikázták. Lehet ilyet mondani, de olyat is, hogy Muslerának köszönhetik a bronzot.

tuono 2010.07.14. 17:15:44

Köszönöm a bejegyzéseidet, írásaidat Rizla! Örömmel olvasgattam, hiszen az enyémmel gyakran hasonló látásmódot tükröztek az írásaid. Viva Espana! Várom az EB-t (magyar bloggal is)! :)

robot_ 2010.07.14. 19:16:42

@popp:
Lehet mondani persze, csak nem igaz :)

Vagy,
ha megis igaz, akkor a spanyolok egy 3kapufás mákgólnak, ami utan a villa is azt merte csak modnani "a kapufa akarta a golt", vagy egy örült chilei kapusnak,
vagy a 25 centis lesgolnak amit villa lott, csak ugy allt a partjelzo, hogy nem vette eszre, vagy....
szoval lehet ezt cisnalni, csak baromsag. Egyszeruen azert lettek a nemetek 3-ak, mert jobban fociznak mint Uruguay. es azert kaptak ki spanyolorszagtol, mert nem tudtak aznap azt a szep jatekot jatszani, mint addig vegig. "ha egy nap veletlenul rosz cipot huzol fel, siman lehet hoyg kikapsz, es akkor vege az addigi kuzdelmeidnek, de ettol meg lehetsz jobb, de nem fogsz nyerni aznap." (Aragones, Europa-bajnok Spanyol szovettsegi kapitany)

robot_ 2010.07.14. 19:48:59

Egyebkent valoszinuleg tenyleg jobb egy kicsivel a spanyol valogatott mint a nemet, nem tagadja senki. De hogy a spanyol milyen egy infantilis hitvány trágya civilizálatlan nép... arra nincs szó.

www.youtube.com/watch?v=Q0V70sVe9pY

www.youtube.com/watch?v=DMhmXBuUkzs

Aragorn831109 2010.07.14. 20:16:00

Piqué mentségére, be volt b@szva, mint az albán szamár. Bár a dolog ezt figyelembe véve is visszatetszést keltő, de ki nem csinált még ökörséget mikor részeg?

robot_ 2010.07.14. 20:21:20

@Aragorn831109: ááácsi...
bohockodni, mondjuk poharakkal egyensulyozni, hulyeskedni a haverjaiddal, vagy egy pakli kartyaval, az ok. De reszegen se köpök le senkit, nem hogy bazmeg a spanyolok egyik edzőjét, játékosként, aki ráadásul nem is egy utolso edzo, mert sikeres volt. Hat normalis helyeken ilyen nincs... megneznem h mondjuk Wengert, vagy Fergussont valaki lecsulázza... tok mindegy hogy milyen cucc van benne, azt is sajat mega nyelte le/szivta be... senki nem eroltette rá. Ilyet civilizalt ember nem csinal... fogadok le is szoktak egymast vizelni ha eppen mégtöbbet isznak, es akkor is csak az a vicces hogy eltalaljak egymast, es nem az a meghökkentő és voisszataszító hogy nyállal vagy húggyal... taszító emberek(?).

Aragorn831109 2010.07.14. 20:36:37

Én elismertem, hogy egyáltalán nem szép dolog, amit csinált, de te meg kezdesz át esni annak a lónak a másik oldalára. Arra meg szerintem senki nem esküdjön meg, hogy mit nem csinálna akkor, ha be van állva, mint a gerely, mert (szinte) bármit megtehet.
Hülye volt, de biztos vagyok benne, hogy mikor kijózanodott (és közölték vele mit csinált, ha nem emlékezett rá esetleg) elnézést kért a sértett féltől az alpári viselkedéséért.

Aragorn831109 2010.07.14. 20:48:23

@robot_: (Előző kommentem valamiért elnyelte a rendszer.)

Én elismertem, hogy ocsmány dolog, amit csinált, de te meg kezdesz átesni annak a bizonyos lónak a másik oldalára.

Azt meg szerintem senkinek nem érdemes bizonygatnia, hogy mit NEM csinálna totál részegen, mert azt az ember nem tudhatja. Lehet, hogy ennél lényegesen ocsmányabb dolgokat. Van annyi pia, hidd el nekem.

Abban pedig biztos vagyok, hogy miután kijózanodott (és elmesélték neki a dolgot, ha esetleg nem emlékezett rá, mert annyira be volt állva) bocsánatot kért az alpári viselkedésért, a sértett féltől.

Ha minden embernek egy ilyen tett lenne a legszörnyűbb dolog az életében, hiszem hogy egy sokkal jobb világban élnénk...

Most pedig akik úgy gondolják körberöhöghetnek...

David_K 2010.07.14. 23:19:48

@robot_: az mekkora intelligenciára vall, hogy egy játékos bódult állapotban elkövetett cselekedete alapján egy egész nemzetet "infantilis hitvány trágya civilizálatlan"-nak nevezel? Piqué egy alpári paraszt volt, valóban. De ne általánosíts egy nemzetre.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.15. 01:30:24

@robot_: Azt mondod a németek maguk taktikázták el, de az uruguayi kapus hibái ellenére jobban fociztak a németek. Ezzel mintha azt sugalnád, hogy csak németeken múlik, mikor nyernek és mikor veszítenek. Megsúgom, annyira még nem jók. Szurkolóként ezt persze láthatod így, de abban ne legyél biztos, hogy reális az értékelésed. Aztán Lampard fél méterrel a gólvonal mögött pattanó és végül érvénytelenített egyenlítő gólja után jössz pár centis lesekkel, azért ez kettős mérce. (Persze természetes ez egy szurkezsnél, csak ne csokdálkozzon, ha csúnyán belekötnek).

robot_ 2010.07.15. 02:24:21

@David_K:
Neeem.. dehogy is. Ez csak egy pelda volt, persze hogy nem ez alapjan az egy alapjan mondom, az tenyleg nem lenne tul okos dolog.
@popp: Hat nem tudom, szerintem Lampard goljarol nem tehettek a nemetek, mar a meccs utan is rogton ugy nyilatkoztak, hogy a jatekvezeto hibazott. (de azert erzed h nem ok)
Hala Istennek a les definicioja explicit, es semmilyen fokozati besorolas nincsen, tehat nincs peldaul "nyulfarknyi les", meg "egetrengeto les", csak les van :)
Tehat ez nem érv, egyebkent meg ha megnezed, nem "35 centis lesekkel" jovok, irtam mas esetet is, meg ki lehet emelni h Klose meg Müller több golt lottek mint a spanyolok, meg ha csak Villa serult, akkor 3 golosak a spanyolok, meg hogy a 121 kapuralovesbol vagy ~50 a svajciak ellen volt, de azt meg elvesztették, meg még amiket fentebb irtam...stb.
De nem teszem, mert minek. Ez csak foci, nyertek, mar naluk a vilagbajnoki cim. A dolog inkabb arra vonatkozott, hogy nem kell mas csapatok ledöngölésével megprobalni novelni az egyebkent kozepszeruen teljesito spanyolokat. Minden elismeresem annak hogy be tudták huzni, az osszes lejatszott meccsukon az elsotol eltekintve vegulis egy hangyafasszal mindig eredmenyesebbek tudtak lenni az ellenfelnel, megha kuszkodtek is, ahogy az elemzes is irja. Csak azt akartam szemleltetni, hogy ha igy kezdesz: "Musleranak koszonhetik a bronzot" az 1) faszság 2) minek megprobalni kisebbiteni masok erdemeit, kinek jo ez? vagyis... miert is van erre szukseg?
Nem kell szavakal novelni a spanyol meg a nemet csapat kozott a kulonbseget. Mind a ketto vilagklasszis csapat, a nemetek meg mondjuk azert fiatalabbak. Majd meglatjuk mi lesz, most volt koztuk némi kulonbseg es a spanyolok javara. De ha a nemeteket Muslera tette bronzermessé, akkor ez kemeny ellendrukker szoveg, amit leirhatsz, csak akkor eppen te ne csodalkozz ha belekotnek.
Mellesleg a chilei kapussal vont parhuzam talalo, akkor a spanyolok csak a chilei kapusnak koszonhették. (most mielott jon az hogy "akkor rugtak volna megegyet", akkor elmondanam, hogy ha azt nem nezi be a Muslera, akkor meg a nemetek is "rugtak volna masikat") Szoval erezz ra a parhuzamra h miert irtam amit irtam... kb ugyanaz csak visszafele, es van alapja.

robot_ 2010.07.15. 02:29:35

@David_K: azert az meg eszembe jutott, hogy "bodult allapotban" :D
Azert ez masszivan eufemizmus...
Sose ertettem, miert van ez igy délen... Ha valaki magaba tol valamit, akkor az ott enyhito korulmeny.. eszakabbra, pl nalunk, meg altalaban is, pl Skandinav vagy angolszasz teruleteken ez sulyosbito korulmeny, ami logikusabb... ugyanis mielott "bodultan" :) elkovetett valamit, azt megelozoen NEM BODULTAN elkezdett mertektelenul vedelni (minimum, vagy mondjuk még ha mást is... na midnegy)
Szoval pl ha valaki belegazol masokba autoval, es kokózik, vagy iszik... akkor annal szarabb.. mert akkor olyat csinalt amit eleve tudta h nem lehet, es inni mindenki jozanul kezd el.
Amugy ez nyilvan kisebb kaliberu dolog, de jol kijott az igazi énje. De nekem mindegy is felőlem ugy kopkodik egymast ahogy akarjak, ez csak az en maganvelemenyem volt, es egyaltalan nem zavar ha masok elnezobbek ezzel a tahóság-kérdéssel kapcsolatban. (végulis Raijkaard jozanul is lekopte Voellert sport kozben, mondjuk ot se tartom tul sokra...)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.15. 11:02:16

@robot_: Úgy látom, még mindig nem érted, miért jöttem a Muslera szöveggel. Na csak azért, mert kábé annyira demagóg,mint azt mondani, hogy a németek eltaktikázták a spanyol meccset. Nem úgy volt, de nem ám. A spnyolok rájuk kényszerítették az akaratukat és az addig csodacsapatnak tűnő német teljesen megbénult.

Mosolygok akkor is, mikor azzal jössz, hogy németek mennyivel több gólt lőttek, meg ha Villa nem lő ötöt (és ha Müller nem lő ötöt, Klose meg négyet), akkor az csak három. Játszottak egymás ellen, ahol a spanyolok jobbak voltak és igen szerintem klasszis különbség volt a két csapat között

Aztán jössz megint Villa lesgóljával, amelynek megadásáról ugyanúgy nem tehettek spanyolok, mint a németek Lampard góljának visszafújásáról. Egyébként meg korábbi kommentre visszatérve nem szerencse volt a parák elleni három kapufás gól, inkább az lett volna pech, ha három kapufa után kipattan.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.15. 11:04:54

@robot_: Szerinbtem az érintett fél sem kattog ezen annyit, mint te.

robot_ 2010.07.15. 11:43:24

@popp: "a németek eltaktikázták a spanyol meccset. Nem úgy volt, de nem ám."

De igen, bizony ugy volt...

"csodacsapatnak tűnő német teljesen megbénult."

Nem "teljesen megbenult", hanem 1-0 utan sem Kroos, 1-0 elott pedig Özil nem jol ertekesitette a helyzetét.

"igen szerintem klasszis különbség volt a két csapat között "

Nem volt nagy kulonbseg, kis kulonbseg volt, es az a spanyolok javara.

"szerencse volt a parák elleni három kapufás gól, inkább az lett volna pech, ha három kapufa után kipattan."

Ez attol fugg, hogy kinek szurkolsz. Hiaba irdo hogy az lett volna pech. Az en szememben ez egy makgol marad, es az hogy pech lett volna ha kimarad, az is csak a te szemedben pech, nem az egesz vilag gondolja igy.

robot_ 2010.07.15. 11:44:12

@popp:
Hat ennek semmi alapja...
Max annyit mondhatsz, hogy ha téged hátbaturháznak, akkor az teged nem erdekel, de mas ember neveben nem lehet ilyet mondani.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.15. 12:23:31

@robot_: Nem hát, az egész világ ugy gondolja, ahogy te. De még vélemény szabadság van, úgyhogy engedd meg, hogy szerintem egy kidolgozott akció végén három kapufa gól nélkül az pech.

Na, de hagyjuk is. úgy látom nem fogjuk meggyőzni egymást.

robot_ 2010.07.15. 12:44:39

@popp:
Igy van, ez visszafele is igaz, nem gondolja az egesz vilag ugy ahogy en, es nem is ugy ahogy te. De ha megnezed ezt is irtam: attol fugg honnan nezed.
Segitek: "egy tamadas vegen osszevissza pattogo labda, ami kapufara lett love, es nem ment be... huuu bazzeg meguszuk, mák."
Na... igy is lehet erteni. Csak annak a kerdes, melyik oldalon allsz, en meg spanyoloknak nem tudnek szurkolni... :)

robot_ 2010.07.15. 12:46:15

@popp:
Amugy ezt a kopkodosre adott reakciodra ertettem. Nem lehet azt mondani hogy valaki mas biztos vagy benne hoyg leszarja hogy lecsulazzak... hat ez mekkora hulyeseg mar. Megkedezted az ex-elnokot? áááhh...
inkabb tenyleg hagyjuk...

David_K 2010.07.15. 12:50:17

@robot_: hát már bocs, de te mondtad azt, hogy: "De hogy a spanyol milyen egy infantilis hitvány trágya civilizálatlan nép". Egy részeg ember cselekedete alapján. A részegség nem mentség, csak egy másik tudatállapot. Nem erény, de sokan csinálnak részegen hülyeséget, ennél kisebbet és nagyobbat is egyaránt, nemzetiségtől függetlenül. Legyél már következetes, és ne tagadd le.

robot_ 2010.07.15. 13:09:31

@David_K:
nem tagadtam le, csak elmondtam, h termeszetesen nem ez alapjan az egy eset alapjan irtam, hanem tobb mas - tobbek kozt szemelyes - tapasztalat alapjan, de nem gondolod hogy az egesz vilaghalot be lehet ide linkelni, nem beszelve arrol amit magam eltem at. Tehat ez csak maganvelemeny volt ami tobb dolgon alapszik, de ez volt az aktualis, fogd mar fel. Vagy ne fogd fel, de akkor se feltetelezz kovetkezetlenseget, vagy azt hogy letagadom amit irtam.

Player 1 2010.07.15. 14:39:00

@popp: Azárt az 1-0-s és a 4-1-es végeredmény között van különbség.

Player 1 2010.07.15. 14:47:21

@popp: A németek csapatmunkát játszottak, a spanyolokat meg Villa vezette egészen az elődöntőig.

Aragorn831109 2010.07.15. 21:08:50

@Player 1: Ahogy Villa maga mondta:
"Öt gól az én nevemhez fűződik, de ha Xavitól, Iniestától nem kapok olyan labdákat amilyeneket, akkor könnyen úgy járhattam volna, mint Wayne Rooney,akitől mindenki gólokat várt, de helyzetbe is alig tudott kerülni."

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.15. 21:59:39

@Player 1: A németek ellen viszont csapatmunkával nyomták össze a németek csapat munkáját.

HAnonymus 2010.07.16. 10:17:39

@Player 1: Neked nem szóltak hogy a spanyolok először az elődöntőben játszottak az első perctől kezdve 11 emberrel?

@robot_: www.as.com/futbol/articulo/cortes-escupitajo-pique-fue-chiquillada/dasftb/20100714dasdasftb_27/Tes ezt tedd be a google translatorba

Player 1 2010.07.16. 10:38:30

@HAnonymus: Nem, nem szóltak.Bár nem tudom, kinek kéne szólnia.Nem egészen értem, hogy miért az elődöntőben játszottak volna először 11 emberrel..
süti beállítások módosítása